Bukefalos 28 år!

Faxen och de gängkriminella

I originalutförandet ingick löpande kurir och minst en häst.
Så tänka sig någonstans mellan ponnyexpressen och redan de gamla grekerna..?
låter som en god icé Man kanske kunde tänka sig någon tyo av statlig kontroll. Att de bifogade bilagorna försluts och sen distribueras av behörig personal.

Man skriver helt ner på förslutningen vilken person man vill ska nås av bilagan som sen är i säkra händer tills den kommer fram.
 
Krypterade filer sända via e-post torde vara säkert. Inte helt lätt att knäcka krypto.

Förresten, är du säker på att fax är så säkert? Varför finns i så fall behov av krypterade faxar öht?

Oklart dock om de gängkriminella kan skaffa sig den utrustningen. Men rimligen kan de nog det, för de struntar ju i eventuella godkännanden.

Golit kanske kan prova faxa något tillräckligt smaskig fälla för de gängkriminella till höger och vänster på vanlig fax, för att se om någon fångar upp det 😇

MSB har lite info om kryptering om någon blev nyfiken.
https://www.msb.se/sv/amnesomraden/...munikationer/sakra-kryptografiska-funktioner/

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/...kryptografiska-funktioner/signalskyddssystem/
Säkerheten för faxar har avsevärt förbättrats i och med att allt färre har dem. Risken att faxa fel har i stort sett upphört.

Ska fundera på det där med fällan
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 114
Senast: Marty
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 037
Senast: Mabuse
·
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 650
Senast: NataliTM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp