FB utan vänner.

Bukefalos 30 år!

nullo-modo

Trådstartare
Hur ser ni på ett FB konto utan vänner.

Jag har ett konto på FB utan vänner och några få gamla bilder. Följer några tidningar, är med i några köp och sälj sidor och några andra föreningar, grupper och reko- ring.

Har börjat mer och mer höra att det är ett fejk eller troll konto när jag skriver kommentarer på tidningsartiklar.
Är det lätt att bara slänga med när argumenten tryter eller är det så ett konto som mitt anses som troll konto.

Det är väldigt vanligt att trollkonton är just sådana som är utan vänner och bara några enstaka bilder, så jag är inte förvånad att folk misstänker att ditt konto är ett sådant. Framförallt är det vanligt(!) att trollkonton är till synes väldigt anonyma och sedan är med i just köp- och säljgrupper.

Själv är jag admin i flera grupper. I de som är i stil med köp- och säljgrupper så släpper jag inte in anonyma konton, just för att det så ofta är folk som försöker luras. I övriga grupper har jag istället frågor som måste besvaras för att man ska få godkänd ansökan. Allt för att försöka hindra trollkonton att komma in.

Det är väldigt vanligt att trollkonton är just sådana som är utan vänner och bara några enstaka bilder, så jag är inte förvånad att folk misstänker att ditt konto är ett sådant. Framförallt är det vanligt(!) att trollkonton är till synes väldigt anonyma och sedan är med i just köp- och säljgrupper.

Själv är jag admin i flera grupper. I de som är i stil med köp- och säljgrupper så släpper jag inte in anonyma konton, just för att det så ofta är folk som försöker luras. I övriga grupper har jag istället frågor som måste besvaras för att man ska få godkänd ansökan. Allt för att försöka hindra trollkonton att komma in.
Bli medlem i grupper har hittills inte varit några problem tack och lov, brukar bli insläppt inom mindre än ett dygn.

Jag har ett fåtal vänner kvar på min fb. Men jag har ingenting på min egna sida. Har aldrig fått höra att jag är ett troll, men är mest aktiv i reko och fjordhästgruppen, den sistnämnda är jag lite halvkänd i pga att jag hade en väldigt aktiv blogg i många år, så kanske därför ingen ropat troll?

Jag har ett fåtal vänner kvar på min fb. Men jag har ingenting på min egna sida. Har aldrig fått höra att jag är ett troll, men är mest aktiv i reko och fjordhästgruppen, den sistnämnda är jag lite halvkänd i pga att jag hade en väldigt aktiv blogg i många år, så kanske därför ingen ropat troll?
Bara på tidningars sidor jag fått höra troll. Inget sånt i sy grupper, hönsgrupper eller andra ställen.

Jag skriver ett meddelande till liknande konton innan jag godkänner ansökan i grupper jag administrerar. Har full förståelse för om man vill vara anonym så vill bara få någon typ av bekräftelse att det är en människa bakom kontot som aktivt skickat ansökan :)

Kanse därför det inte är problem att bli godkänd för grupper, kontot startades 2007.
Jag sitter och godkänner ansökningar för grupper och just det där hur länge kontot funnits är avgörande. Nytt konto med få vänner mm - nekas. Äldre konto med få vänner - godkäns

Har dock inläggsgodkännande i gruppen så släpper jag igenom fel så kan de iaf inte posta tok, "bara" kommentera tok

Jag kollar ibland folks konton och om de inte har några vänner eller någon profilbild (behöver inte vara en selfie) tar jag för givet att det inte är seriöst. Själv har jag inte bild på mig själv eftersom män inte kan bete sig även om jag nu har blivit gammal och grå.

Jag kollar ibland folks konton och om de inte har några vänner eller någon profilbild (behöver inte vara en selfie) tar jag för givet att det inte är seriöst. Själv har jag inte bild på mig själv eftersom män inte kan bete sig även om jag nu har blivit gammal och grå.

Vad hände innan när du hade bild på dig själv? Jag har alltid haft bild på mig själv och har aldrig blivit kontaktad av random man på FB på ett otrevligt sätt. Det var en som ville ha kontakt men han var inte otrevlig. Jag svarade inte och han skrev aldrig igen.

Jag har inte heller bild på mig själv. Alltid när jag haft det så har jag fått meddelanden av okända män, ibland skickade de bara en bild på en blombukett. Liksom, jaha …?

Hur ser ni på ett FB konto utan vänner.

Jag har ett konto på FB utan vänner och några få gamla bilder. Följer några tidningar, är med i några köp och sälj sidor och några andra föreningar, grupper och reko- ring.

Har börjat mer och mer höra att det är ett fejk eller troll konto när jag skriver kommentarer på tidningsartiklar.
Är det lätt att bara slänga med när argumenten tryter eller är det så ett konto som mitt anses som troll konto.
Ja jag skulle nog absolut misstänka trollkonto om det var så att du ofta kommenterade väldigt underligt eller agreessivt på artiklar, tex alltid dök upp med hånskratt på artiklar om klimatet och skrev -skönt med lite värme och sådant. Det finns väldigt många trollkonton och botar som ser tomma ut. Det var ju dels ngt de tog upp i Trollfabriken?

Det är helt klart ett varningstecken med en profil utan vänner och utan med helt anonyma bilder. Skulle inte handla från en random marketplace-annons utan lite mer profil. Däremot om man är normalt aktiv i grupper som jag kan se, då blir det ju mer uppenbart att det handlar om en människa som bara inte har så mycket offentlig närvaro (vilket absolut kan vara ett väldigt vettigt val).

Är det annat folk i kommentarsfält som ropar troll, eller moddar?

Liknande trådar

• Facebook stalker
  • Upplösning, text, hemsida...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka