FB utan vänner.

Bukefalos 30 år!

Ja jag skulle nog absolut misstänka trollkonto om det var så att du ofta kommenterade väldigt underligt eller agreessivt på artiklar, tex alltid dök upp med hånskratt på artiklar om klimatet och skrev -skönt med lite värme och sådant. Det finns väldigt många trollkonton och botar som ser tomma ut. Det var ju dels ngt de tog upp i Trollfabriken?
Alltså därmed absolut inte sagt att du gör det såklart! Men tex en udda agressiv typ skulle kanske också kolla kontot om du argumenterar snälla saker mot hen.

Vet många som har "separata" köp&sälj" profiler, de vill antagligen inte hänga ut sej med sitt "privata" konto när de säljer saker. Utan har startat ett "Annas köp&sälj" profil. Ett sånt misstänker jag inte har vänner.

Att kallas troll är ju numer det nya "är du rasist eller" ? Dvs ett sätt att tysta någon och andra att inte agera med inläggen.

Jag köper inte saker från facebook/blocket om det inte går att hämtas upp personligen så för mej är "troll" inget problem. Går de inte med på att mötas är det inte intressant att köpa varan. Tradera så går jag på omdömmen och "prisbilden"...

Vad hände innan när du hade bild på dig själv? Jag har alltid haft bild på mig själv och har aldrig blivit kontaktad av random man på FB på ett otrevligt sätt. Det var en som ville ha kontakt men han var inte otrevlig. Jag svarade inte och han skrev aldrig igen.
Dels offentliga kommentarer och återkommande meddelanden. Vill gärna vara anonym för den manliga befolkningen då jag fått nog.

Jag har inte heller bild på mig själv. Alltid när jag haft det så har jag fått meddelanden av okända män, ibland skickade de bara en bild på en blombukett. Liksom, jaha …?

Jag är lite chockad faktiskt! Jag har alltid haft bild på mig själv, mitt eget namn osv men bara fått ett enda meddelande av en okänd man. Inte otrevligt men kontaktsökande och han skrev aldrig igen eftersom jag inte svarade.

Undrar om det är för att min status på Facebook är gift?

Jag är lite chockad faktiskt! Jag har alltid haft bild på mig själv, mitt eget namn osv men bara fått ett enda meddelande av en okänd man. Inte otrevligt men kontaktsökande och han skrev aldrig igen eftersom jag inte svarade.

Undrar om det är för att min status på Facebook är gift?

Samma här men jag har å andra sidan hög sekretess på min fb och kommenterar aldrig på offentliga sidor.
Använder det för träningar, tävlingar, ridklubben och funktionärsgrupper.

Samma här men jag har å andra sidan hög sekretess på min fb och kommenterar aldrig på offentliga sidor.
Använder det för träningar, tävlingar, ridklubben och funktionärsgrupper.

Jag kommenterar ibland. Ibland blir det diskussioner. Ibland blir folk otrevliga men det gäller bägge könen. En del har helt enkelt svårt att vara civiliserade i diskussioner där man tycker väldigt olika.

Dels offentliga kommentarer och återkommande meddelanden. Vill gärna vara anonym för den manliga befolkningen då jag fått nog.

Hur hittar de dig? :confused:

Jag är aktiv i en del mansdominerade grupper, men skulle någon börja komma med personinriktade kommentarer eller meddelanden skulle de bli utslängda ur gruppen omgående. Det är inte några pyttegrupper heller närmare 30.000 medlemmar.

Edit: insåg att det kan tolkas som att jag lägger ansvaret på mäns beteende på dig. Det var inte min avsikt, jag undrar mer var moderatorer och liknande håller hus när folk inte kan bete sig?

Jag är aktiv i en del mansdominerade grupper, men skulle någon börja komma med personinriktade kommentarer eller meddelanden skulle de bli utslängda ur gruppen omgående. Det är inte några pyttegrupper heller närmare 30.000 medlemmar.

Edit: insåg att det kan tolkas som att jag lägger ansvaret på mäns beteende på dig. Det var inte min avsikt, jag undrar mer var moderatorer och liknande håller hus när folk inte kan bete sig?
Man kommer ju upp som vänförslag hos vänners vänner och om man är med i samma grupper, eller t.o.m. om man (telefonerna) varit på samma plats.

Hur ser ni på ett FB konto utan vänner.

Jag har ett konto på FB utan vänner och några få gamla bilder. Följer några tidningar, är med i några köp och sälj sidor och några andra föreningar, grupper och reko- ring.

Har börjat mer och mer höra att det är ett fejk eller troll konto när jag skriver kommentarer på tidningsartiklar.
Är det lätt att bara slänga med när argumenten tryter eller är det så ett konto som mitt anses som troll konto.
Jag har en vän då jag också bara använder FB så som du, för köp/sälj och medlemskap i diverse grupper. Faktiskt inte fått några sådana kommentarer men kanske skulle fått det om jag sålde saker, vilket jag alltså inte gör utan vanligtvis är det jag som gör av med pengar 😅

Jag har ingen aning, bara blockerar och vill vara ifred.

Jag kommenterar ibland. Ibland blir det diskussioner. Ibland blir folk otrevliga men det gäller bägge könen. En del har helt enkelt svårt att vara civiliserade i diskussioner där man tycker väldigt olika.
Förutom när det gäller högertrollen, de är såklart värst, så är min smärtsamma erfarenhet att de som beter sig sämst på facebook är kategorin där jag själv ingår: äldre kvinnor. Fy fan hur kränkande de beter sig, särskilt mot yngre kvinnor. De klagar på utseende, kläder osv och uppför sig att så att man bara vill gråta.

Förutom när det gäller högertrollen, de är såklart värst, så är min smärtsamma erfarenhet att de som beter sig sämst på facebook är kategorin där jag själv ingår: äldre kvinnor. Fy fan hur kränkande de beter sig, särskilt mot yngre kvinnor. De klagar på utseende, kläder osv och uppför sig att så att man bara vill gråta.
Jag håller med och ffa 50-talisterna verkar inte heller förstå att de inte är anonyma och inte bara tjattrar med vänner?!

Man kommer ju upp som vänförslag hos vänners vänner och om man är med i samma grupper, eller t.o.m. om man (telefonerna) varit på samma plats.

Beror på hur mycket man tillåter oftast.

Jag har inställt att inte folk jag inte är vän med ska kunna skicka meddelanden, jag tar bara emot vänförfrågan från folk jag har gemensamma bekanta med (och låter givetvis inte Facebook få veta var jag är, varför ska de ha min position?) och låter inga appar föreslå vänner baserat på andra kontaktuppgifter.

Sen är väl det stora problemet med just Facebook att det är så kopplat till hur ens vänner beter sig på nätet. Min vänkrets är rätt medveten om vad man delar för uppgifter och inte, och det är dessutom rätt hårt självreglerande på punkten hur folk uppför sig. Skulle någon snubbe dyka upp i folks inkorg och bete sig märkligt åt skulle han ryka från både vänlistor och grupper rätt kvickt. Tyvärr kan man ju inte alltid göra så mycket åt vad ens bekanta har för nätmedvetenhet.

Liknande trådar

• Facebook stalker
  • Upplösning, text, hemsida...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka