Bukefalos 28 år!

FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Lucky rider

Trådstartare
FEI finalen är i skrivande stund bara ett par veckor bort. Vilka ska dit? Kommer detta evenemang ens nämnas med en ynka liten rad på Bukefalos Nyhetssida trots att det varken är hoppning eller dressyr, utan något så simpelt som Reining på toppnivå ..... Frågorna är många..

För er som är lite nyfikna så har ni en länk med info ang tävlingen här:

http://worldreiningfinal.com/
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Fast bukes nyhetssidor tar ju hästnyhter rakt av från lokaltidningar/Ridsport mm väl (iaf de jag läst)? Så skrivs inget där så kanske det inte kommer med? :)
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Fast bukes nyhetssidor tar ju hästnyhter rakt av från lokaltidningar/Ridsport mm väl (iaf de jag läst)? Så skrivs inget där så kanske det inte kommer med? :)

Precis. Ridsport verkar ha som idé att inte skriva om western, så därav min fundering. Det vore ju hemskt roligt om jag kommer att ha fel...
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Tycker Ridsport att western är ridning om inte hon dressyr-Anky är med? ;)
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Ja, och då kan du väl inte klaga på Bukes nyhetssidor som du gör i ursprungsinlägget? Jag ville bara förtydliga, om du eller de som läser tråden inte visste det, att nyhetssidorna är inget som gunnar/buke "skriver" :)
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Ja, och då kan du väl inte klaga på Bukes nyhetssidor som du gör i ursprungsinlägget? Jag ville bara förtydliga, om du eller de som läser tråden inte visste det, att nyhetssidorna är inget som gunnar/buke "skriver" :)


Om det nu bara skrivs rakt av så kan man ju fråga sig varför det trots allt aldrig nämns något om western i nyhetssidorna. Det finns tidningar i Sverige som riktar sig mer mot western än ridsport.

Jag har precis tittat på de första sju sidorna av "Häst Nyheter" Inte ett enda ord om western överhuvudtaget, än mindre om kommande final på Bökeberg.

Man kan dock läsa om två som fastnade i en gödselhög och om senaste bonden i bonde söker fru samt att det ska byggas en ny cykelväg till Ekeby ridskola. :)
 
Senast ändrad:
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Jag kommer i allafall på lördagen, och kanske torsdag och/eller fredag. :bump:
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Ja, det närmar sig, och fortfarande ingen info om biljettförsäljningen. Har mailat adressen som är angiven för förköp av biljetter, men ingen respons. Någon som vet något mer om detta?
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Tidningen "Ridsport" är tyvärr inte ett dugg intresserad av western.

Däremot är detta en stor händelse av världsintresse och det lär ju vara av stort intresse för USA så om inte svenska media hoppar på är det ju bara sorgligt...

I vilket fall är det superduperidiotroligt att Bökeberg/Sverige fått denna final!!!
Alla som är det minsta intresserade av reining borde ta sig dit och titta/heja!!!

Som jag förstår det kommer alla "overseas" ryttare med sina egna hästar också?!

:banana::bump::banana::bump:
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Om det nu bara skrivs rakt av så kan man ju fråga sig varför det trots allt aldrig nämns något om western i nyhetssidorna. Det finns tidningar i Sverige som riktar sig mer mot western än ridsport.

Jag har precis tittat på de första sju sidorna av "Häst Nyheter" Inte ett enda ord om western överhuvudtaget, än mindre om kommande final på Bökeberg.

Man kan dock läsa om två som fastnade i en gödselhög och om senaste bonden i bonde söker fru samt att det ska byggas en ny cykelväg till Ekeby ridskola. :)

Testat att tipsa Gunnar om dessa tidningar?
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Jag skall dit. Det som jag har reagerat över är att marknadsföringen verkar urusel. Väldigt få tidningsartiklar, annonser har jag inte sett några (men det kan ju ha varit ändå som jag har missat). På Bökebergs hemsida står inte mycket heller, inga tips om boende eller vilka utställare som kommer att vara där.

Jag fick veta att evenemanget skulle vara genom en kort artikel i Ridsport om jag minns rätt.

Det här är ju annars ett fantastiskt bra tillfälle att marknadsföra Westernridningen här i Sverige. Jag har spridit det vidare till många hästvänner som inte är speciellt intresserade av Western men som kommer att åka ändå för att vidga sina vyer och se något annat än de vanliga (inte så publikvänliga) dressyrtävlingarna.
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Precis. Ridsport verkar ha som idé att inte skriva om western, så därav min fundering. Det vore ju hemskt roligt om jag kommer att ha fel...

Det var väl en herrans massa år sedan RS valde att utesluta western i deras tidning?? Har för mig det var i samband med "årets ryttare utmärkelse", vi hade för många olika föreningar....:cool:
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

kl

Då var biljetterna bokade barnvakter fixade och resan planerad =)
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Kul!!

Mig kan man känna igen på den lätt förvirrade uppsynen och min skäggige kompanjon som ser ännu mer förvirrad ut ;):D.
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Haha ungefär så ser jag nog med ut! Dock så är min följeslagare inte skäggig för det är min mamma. Men hon lär se precis lika förvirrad ut:angel:
 
Sv: FEI World Reining Final, Bökeberg 18-22/5

Ja, jag försto det som så också. Var nära på att boka nu men såg att et var den 21e från kl 17.

Och jag tänkte åka dit på fredagen.. Så då behöver jag alltså inga biljetter? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp