Fel med fasta hinder?!

Tja , nästa OS kommer att gå i det korta formatet utan steeple och distanser så utvecklingen ligger ju åt det hållet nu.
Kanske fas A och 1 km på fas B och 2 km på fas C hade räckt.

Jag tycker ändå att steeplen är en bra framhoppning och uppvärmning inför terrängen, men det hade räckt med ett varv runt häckarna.
 
jag var på fälttävlans läger i sommras och det är det roligaste jag gjort i mitt liv!!! det var uur skoj verkligen. jag var lite små nervig när jag åkte dit =P men det släppte för jag hade en jätte bra tränare.. hade verkligen såå himla kul och det gick jätte bra! jag rekomderar verkligen detta! :banana:
 
Det kan nog vara både bra och dåligt med fast hinder. Många terränghinder är ju också svåra att göra rivbara.
Jag tycker det kan vara läskigare med banhoppningshinder ibland för där kan ju hästen trassla in sig i bommar den river och sen gå om kull pga av det. Slår den i ett fast hinder under terrängritten så är det ju oftast bara att glida över, eller så kan hästen ta hjälp av det fasta hindret för att komma över.
Är det något som ska göras säkrare i fälttävlan så borde de länga tiden så man inte får samma tidspress.

/Maria
 
I en bok jag läste om fälttävlan stod det att endast en dal av hindret fick vara fast, jag har för mig att det var 120 cm eller något... är jag helt ute och cyklar? :confused: :)
 
Ja och nej, i steeplen får den fasta delen vara högst 1m, i terrängprovet i svår klass är höjden max 1.20 sedan blir det lägre och lägre ju längre ner i klasserna du kommer. I debutant får hindrena vara max 90 cm.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 788
Senast: krek
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 496
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp