Fel namn på utrustning *roligt*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 237
  • Visningar Visningar 28 132
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Alla typer av stavning på ordet valack stör jag mig på.. vallack, valakk, vallakk osv. Ett och annat flistäcke har man ju också sett som är till salu, likaså den berömda Elisabeth Werth sadeln. Jag vågar inte svara på annonser som är så felstavade eller som bilden inte stämmer med texten eftersom det känns som att det kan vara ganska mycket som då inte stämmer tex storleken.

såg nyss en annons på en subben sigfried:D måste vara ngt nytt märke som jag inte känner till

Knapplån...

Kom på en till!

I Hööks katalog försöker de beskriva det bettlösa tränset så positivt och hästvänligt det bara går: Hästen slipper tryck på mulen.

Men vänta nu, det finns väl ingen betsling som trycker på mulen??? :rofl:

Konstigt att de inte tagit med andra kroppsdelar som slipper tryck med denna snarbetsling, typ öronen, bogen, svansen, och för att inte tala om den känsliga ryggen! Tur att detta förträffliga huvudlag inte ger tryck där. :eek::banana:

nyss såg jag annons på kopparjärn till globussadlar. hade vart spännande att se vad de används till:p

det måste ju vara sånna man fäster i sadeln för att kunna ställa sina kaffekoppar säkert under ridpasset :idea:
då kan man ju få en koffeinboost när det behövs

*kl*

Varför kalla saker och ting vid deras rätta namn? Jag menar, pessoastroppar låter ju så mycket flashigare än pelhamdeltan.:angel::D

*KL*
Shapps. Bett som är 125 cm. Tävlings täcke som legat på fullblods arab. Stybben. Fleccetäcke. Eskradonskydd (stavningen STÅR ju rätt tydligt på skydden). Stûbben. Stubben. Mauntan Horse. Henri de Revel. Henry de Rivel. Flistäcke. Shabrak. John Witheker-hjälm. Rokard. Transporter som beskrivs som buggy, byggi, boogie etc. Shabrack. Mini schettis vallak. Globus klick. Friserhäst. Nordsvensk travare. Welchponny.
Kan hålla på i evigheter, men det orkar jag inte.

Men mest stör jag mig på knasiga säljare. Typ sadlar som använts på många hästar, så den är bra. Sadlar som passar hästar runt 160. Eller hästar som är perfekta att rida lektion med!

Knapplån...

Kom på en till!

I Hööks katalog försöker de beskriva det bettlösa tränset så positivt och hästvänligt det bara går: Hästen slipper tryck på mulen.

Men vänta nu, det finns väl ingen betsling som trycker på mulen??? :rofl:

Konstigt att de inte tagit med andra kroppsdelar som slipper tryck med denna snarbetsling, typ öronen, bogen, svansen, och för att inte tala om den känsliga ryggen! Tur att detta förträffliga huvudlag inte ger tryck där. :eek::banana:

Har dom inte haft med nåt på westernavdelningen som hette nåt helt annat än vad det egentligen var?
Tror att dom sa att det var Bosal, men det var nåt heeelt annat :o Nån som sett det?

Senast ändrad:

Jo, det var en tie-down, eller åtminstone själva nosdelen, som de sålde som bosal...

Lite sladdrig bosal, kanske?:D

*kl*

Varför kalla saker och ting vid deras rätta namn? Jag menar, pessoastroppar låter ju så mycket flashigare än pelhamdeltan.:angel::D

Pessostroppar lät ju bara hemskt :p (usch för pessoabett :crazy: )

Min yngre kompis kallade passage för pistage :love:

Men subben måste väl vara för manliga subbor eller?

Jättebra när de tar fram specialutrustning tycker jag.:angel:

Fleccetäcke, Nordsvensk travare

Dessa ord ser jag inget fel på. Skulle jag sälja ett fleecetäcke skulle jag skriva just så som du klankat ner på. Hur stavar du?

Nordsvensk travare ser jag heller inget fel i att skriva. Antingen så är det nordsvensk av bruksmodell eller så är det travmodell. Att bara skriva nordsvensk i annonsen ger ju ingen bild av vilken modell det är!

det måste ju vara sånna man fäster i sadeln för att kunna ställa sina kaffekoppar säkert under ridpasset :idea:
då kan man ju få en koffeinboost när det behövs

:rofl:vilken smart pryl, jag borde ha lagt ett bud:D

Det ska väl vara det isåfall. Men det finns ju värre saker att haka upp sig på än att någon annonserar ut sin nordsvensktravare!

Kallblod innefattar flera raser så som varmblod gör. Ändå envisas folk med att förfina sina varmblodstravare genom att ta bort ordet TRAVARE. Så på så sätt är det ju perfekt att skriva just nordsvensk travare så vet man ju iallafall vilken ras det rör sig om i annonsen...

Mig spelar dte inge roll vad man kallar dem. Här går de under benämningen flodhästar åndå.:p:rofl:

Försökte bara komma på vad som var "fel"

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 157
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 265
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 966
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 844
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka