Fel namn på utrustning *roligt*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 237
  • Visningar Visningar 28 132
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

för att inte tala om "tyglar i läder" som sen är vävribb..

det där har jag varit med om, köpte ett chetak träns på blocket med tillhörande lädertyglar men när jag fick det ar det ett par gummivävda tyglar:confused:... lite småsur blev jag för jag ville ha lädertyglarna ju:D:D:D

Jag såg nyligen en annons där man sålde en sadel av märket "Frank Bates"... Jag tror att det var en Bates eller en Frank Baines; lite förvirrande...

såg igår en annons om en boggy transport :D:D:rofl:

Har tråkigt så jag sitter och glor annonser*s*.
Inte för det var så roligt, men ettpar sörskrivningar är det väl i följande rubrik:
Svart läder sele med svans kappa (Ingår tömmar) .

Har inte en sele alltid svanskappa förresten?

ÅRLINGSGRIMMA TILL LILLA TJEJEN

Vad är en årlingsgrimma? Menar de åring månne? De har i alla fall skrivit årling två gånger i annonsen.

En människa som på flera staällen skrivit SHCABRAK. Den stavning på schabrak har jag aldrig sett:). Schabrak måste vara ett av trådens mest svårstavade?

Senast ändrad:

såg just en annons där en röd chimmel var till salu xP

kl

säljes: VALLACK med bra GALLOP

Flexi-chambon som resulterade att vara en vanlig halsförlängare

ha! ha! :rofl:den var skum. försökte de få det att låta mera intressant tro?

Troligtvis:D

Men har även sett det på en "känd" sida som säljer hästgrejor:crazy:

När jag tidigare letade westernsadel hittade jag en på blocket.se som såldes med "täcke".
"Täcket" i sig var ett schabrak som denna obegåvade säljaren använde som pad!

Vissa vill väldigt gärna stava det westernpadd, det ska va westernpad!

Fast här kan jag ha både förståelse och överseende. Jag kan skriva ü utan minsta problem, men brukar hoppa över det ( i en annons skulle jag skriva det dock). Men hur UTTALAR ni stübben? De allra flesta säger just stubben, och uttalar inte ü:et.. Och då är det inte så konstigt det stavas stubben sen heller.

Bett är min personliga schism, när folk döper om bett till mer eller mindre innovativa namn. (Där får branschen även bära en del av hundhuvudet med)

Hellu det stavas stübben men uttalas ju "stybben"...
Det är tur att man inte äger utrustning med kostiga namn!

Skratta gärna åt mig men när jag var typ 10 år eller något sa jag alltid appalossa (appaloosa)

Alla typer av stavning på ordet valack stör jag mig på.. vallack, valakk, vallakk osv. Ett och annat flistäcke har man ju också sett som är till salu, likaså den berömda Elisabeth Werth sadeln. Jag vågar inte svara på annonser som är så felstavade eller som bilden inte stämmer med texten eftersom det känns som att det kan vara ganska mycket som då inte stämmer tex storleken.

När jag läser detta kommer jag på en annan ""halvsvår"
Galopp: gallopp, gallop...

Min yngre kompis kallade passage för pistage :love:

Lovely dovely!!! :love::rofl::rofl:

------------------------------------------------------------------------
(Detta kanske inte hör till tråden men i alla fall...)
Jag glömmer aldrig det satans aset rent ut sagt (ursäkta) som sålde en westernsadel på blocket.se när jag letade westernsadel.
Den var: "importerad från USA och säljs eftersom den inte passar hästen"
Ägaren ville ha typ 5000:- för den, kommer inte ihåg exakt, det var ett tag sedan...
Jag tog hem den och provade den, den låg skit och lämnades tillbaka (som tur väl va).
Svaret kom ungefär ett halvår senare då jag & co besökte EKOhallen som numera har lite skitwesternprylar.
Där hängde flera exakt likadana i olika storlekar för typ 1000:-/st, jag kände att jag bara ville söka upp den där bruden och strypa henne...
Vad lättlurad man va "på den tiden"

Senast ändrad:

kl

Kanske inte hör till denna tråden egentligen...men hittade nyss den här på Tradera och undrar...är det inte ett helt vanligt, tredelat mässingsbett? Ser ut så iaf :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 157
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 264
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 806
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31