Fel namn på utrustning *roligt*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 237
  • Visningar Visningar 28 132
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Återupplivar tråden:

"Ridbyxor med låder på insidan av låren" :rofl::rofl::rofl:
hm har ni också så kallade låder på insidan av låren på era ridbyxor? :p

"halv stövel är ett par Mountin horse svarta"
MHs "Mountain Horse Classic" (Art.nr 01540) det heter ju kängor inte "halv stövlar" :D

kl

har för mig att jag såg en annons där någon skulle sälja en häst som var 155mkh och 165 lång..
iofs var det ingen utrustning då men :angel:

kl

De här kanske inte passar in, men det finns en mkt bra och populär kylgel, som det på flaskan står att 'den har mkt bra inflammatoriska egenskaper' .... :D

Ett generalstavfel och det har stått så på alla flaskor jag har tittat på i flera butiker.

Haha, den hade inte jag velat använda :rofl:

Jag brukar inte störa mig så mycket på felstavningar eller felbenämningar som på helt kocko meningsbyggnader!
Inga punkter, gärna med slangord och talspråk. Om man har ett komma så har, man det på helt fel plats. stor bokstav e ju överskattat. Å de e ju lite dumt att ens försöka formulera sig bra oxå.

Gah, vad många annonser jag har blivit galen på! Speciellt medryttarannonser som ser ut så, hur seriöst ser det ut!
Usch, jag känner mig som en gammalmodig svensklärare :angel:

Kl

Jag fattar inte hur folk stavar egentligen.
Mountin Hors skor
Garman
Martingall
Bet ( vad bet han?)
Tecke

Sånt gör mig galen! Vad lärde sig folk på svenskalektionerna? :eek: :D

*kl*

Det finns roliga bilder också. Den här tror jag jag hittade på Blocket. Säljaren hade bl a senskydd till salu...

senskydd.jpg

Den där bilden är tagen av en bukefalist, som aldrig använde benskydd och därför skulle sälja dom och hade bråttom när bilden skulle tas.
Det hade varit smidigare att fota dom utan häst, men hon försökte ju i alla fall att få till det :D

hittade en annons en gång där dom sålde fleastäcke (flea=loppa) kändes inte som om det skulle vara ett bra köp... eller vad tycker ni?

Hittade just denna smått roliga annonsbild (kolla in hur shortchapsen/stövelskaften sitter) :rofl:
4372249218.jpg

HA! jag var kvickare :p
fick mig ett gott skratt och var extremt nära på att skicka ett mail till annonsören och påpeka detta samt tacka för skratten :D

:bow: :rofl:

Undrar just hur bekvämt det där skulle vara att rida med för det första :crazy:. Och snacka om skav på sadeln :eek:

Förstora? Shortchapsen/stövleskaften sitter ju på fel ben så att det blir "ut och in" effekt, märket ska ju sitta på vadens utsida inte insida. :p

Kanske inte riktigt fel namn på utrustning, men det är kul när såna här hästar annonseras ut:

Sto, född 93 snäll, bla bla bla, 1,63 cm hög

Borde man inte tappa bort en sådan liten häst i hagen? :rofl:

*kl*

Jag kan ju skratta lite åt mig själv som trodde min nya säkerhetsväst hette RacerSafe och inte RaceSafe :rofl: Inte lät när man impulsköper inte :angel:

Tycker att denna annonser låter roligt!

söker en snäll islandshäst som man kan tölta med med det är inget krav..hon/han ska vara barnvänlig och snäll att rida på.

priset kan ligga mellan 5000-6000 kr

p.s
inte för gammal islandshäst Tack..

:confused::confused::confused:

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 157
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 264
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 838
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka