Fel ras? Fel kattägare? När det blir fel

Ja, livet är ett tivoli eller jakten på tivoli. :D

KL

Nu har jag haft katterna såpass länge att det känns som att de bott in sig och att vi lär känna varandra. De är väldigt keliga och fina katter på alla sätt och vis! Dock börjar jag nu bli orolig för att de tycker livet här är tråkigt... I början när de kom så var de runt jättemycket i lägenheten och kollade, petade och drog i saker och ting. Stunderna när de sov kändes som en välsignelse och jag var hela tiden orolig för vad de skulle göra eller riva ner.

Nu har de lugnat sig BETYDLIGT. Och jag börjar nästan bli lite orolig för att de är passiva för att livet här är trist? Leker med dem några gånger per dag där de får blåsa ut och springa runt. Sen har de alltid nån omgång per dag när de springer runt med varandra och leker och brottas lite. Men däremellan är de rätt coola, går bara runt och kollar lite, hoppar upp i fönstret, sitter på en möbel och kollar eller är med mig i köket/på toaletten (:D) eller sover. Hur vet man om katter är deppiga för att de är understimulerade? Blir de apatiska då? De känns väldigt glada och keliga men de har blivit så lugna att jag nästan inte känner igen dem..
Det där låter som helt normala, glada, harmoniska katter tycker jag! Så länge de inte börjar matvägra, sluta söka kontakt eller bete sig drastiskt annorlunda på något annat sätt skulle jag inte vara ett dugg orolig. Försök nu att luta dig tillbaka och njuta av livet som kattägare! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 819
Senast: Sel
·
Övr. Katt Överväger att skaffa katt framledes och vill rota i de olika raserna som intresserar mig! Är uppvuxen med birmor och allihopa hade...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 853
Senast: Bluefish
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp