fel storlek på sadeln...

Glimfeather

Trådstartare
Lämnade in min sadel eftersom några sömmar hade lossnat efter ett par månader. fick tillbaka en nu igår, de hade bytt ut den (ordinarie personal va rinte i butiken igår så jag ska fråga en annan dag varför) och jag tyckte den såg lite stor ut... 17'' vad det på min gamla, 17.5'' på den här, mun bak har ju plats att växa iaf :D , men gör detta någon skillnad för hästen?

Sv: fel storlek på sadeln...

Om du inte tycker att du "halkar" omkring för mycket i sätet så gör det inte dig något och om den inte ligger bakom bakersta revbenet på hästen så gör det antagligen inte hästen något! Tvärtom så får du en större anläggningsyta mot hästen att fördela din vikt på!
/Agnetha

Tycker det är konstigt att de gav dig en ANNAN sadel :confused: . Fick du en ny (helt ny då, menar jag) som ersatte den trasiga, eller? Verkar bara lite konstigt, tycker jag! Jag hade ju definitivt frågat i alla fall ÄVEN om denna sadel kanske passar dig och hästen lika bra.

Skulle vara fly förbannad om jag var du. De kan ju inte bara ge dig en ANNAN sadel utan förklaring, och dessutom en i annan storlek! Helt HELT oacceptabelt! Godta INTE detta. 17,5 är ju ganska stort dessutom. det är klart att anläggnings ytan ändras och dessutom har du ju använt din andra sadel som dessutom lagt till sig på just DIN häst. Ring dem GENAST och kräv åtgärd!!!! Spelar ingen roll om de har tusen olika anledningar varför den nya är bättre - såhär kan det inte gå till.

Jag har faktiskt tänkt åka dit och prata med dem idag. det var inte butiken som bytte ut den, det var fabriken (?) men butiken borde ju veta, eller i alla fall ringa och fråga varför... tycker det var lite mystiskt att de bytte ut den när det bara var några sömmar som lossnat, och nu har jag ju ridit i den gamla ett par månader så den passar ju hästen och mig. jag tycker sadeln ser ganska enorm ut men jag har inte provat den än, la på den på hästen igår för att kolla om den låg bra, men inte mer.

japp, helt ny är den! samma modell, en storlek större, men utseendet är lite annorlunda..

Dom kunde ju ha ersatt dig med samma modell som du hade.Om de inte kunnat ge mig en sadel med samma storlek eller utseende hade jag velat ha pengarna tillbaka så jag hade kunnat köpa en annan sadel.Det kan vara ganska stor skillnad ibland på 17" å 17,5" :(
Men du får väl provrida i den å känna efter själv om den passar...

Men det är samma modell, bara att de ändrar utseendet på den (alltså bara utseendet, inte formen elelr nåt) snyggare iofs, men de tär ju en principsak!

Vill du häldre ha den nya än den gamla, behåll den och se glad ut :) . Annars reklamera.

jag funderar på det.... ska nog prova att rida i den imorrn! den kanske är goare? men de tär ju en principsak!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 968
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Spyro192
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 654
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka