Fel värld

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland kan jag inte låta bli att drabbas av en väldig frustration över att det känns som att jag lever i fel värld!
Kan jag inte få en annan jord att leva på? Där jag kunde få leva med gelikar?

Jag vet inte riktigt varför, men jag hakar om och om igen upp mig på mina olikheter, att jag är annorlunda och inte tycker och tänker som andra människor. Jag har börjat förstå att såna tankar nog mest bara är en grogrund för psykiskt dåligt mående och att jag inte borde ägna dom någon energi. Jag har ju faktiskt till och med försökt att förlägga mitt liv så att jag inte ska behöva konfronteras med min annorlundhet allt för mycket, eller rättare sagt anpassat mitt liv efter hur jag själv vill ha det och trivs bäst med – minskat konfrontationsytan med andra människor genom att bosätta mig på landet, jobba på ett ställe som ligger ”off”, letat upp mataffärer där det inte brukar vara så mycket folk, beställer mycket på nätet, vänder mig från konsumtionshets och en stor del av media... Jag har skapat mig en egen sfär som passar mig mycket bättre och får mig att må mycket bättre – en vardag där jag till stor del omges av vänner och människor som jag själv väljer, djur och natur, hästar och fritidsintressen som skänker mig energi, och där jag själv kan få vara som jag är utan att hela tiden stöta på motstånd. Jag har JAGAT energitjuvar och verkligen försökt eliminera allt som jag har svårt för, och istället införa sånt som ger mitt liv glädje och mening och där jag kan få känna samhörighet.

Men historien kring det här med att det skulle dras fiber till mitt område gjorde mig väldigt arg och ledsen igen. Jag har fått höra att det är en man i området som har gått runt och genom upprörda och kritiska uttalanden övertalat folk att inte ansluta sig. :( Dvs det är en ”eldsjäl” :grin: som har avskräckt ett helt gäng lämmelmänniskor från att haka på fibererbjudandet. Först och främst så kan jag bara inte förstå varför man på det viset vill förstöra för ett helt område?? Jag skiter väl i om han ansluter sig eller ej – han får väl göra som han vill, men varför försöka skrämma/övertala andra att göra likadant? Vad ger det honom att förhindra att folk ansluter sig till fiber???? Jag hatar honom.

För det andra kan jag inte förstå lämmelmänniskor som inte kan fatta egna beslut eller stå för det dom säger. Det visar sig att flera av dom som vi tidigare talat med och som i början var positiva och gärna ville haka på fibererbjudandet nu har ändrat sig och inte anmält sig, pga denna kritiska predikant som gått runt och hävdat att alla som inte är negativa mot detta är dumma i huvudet. Och lämmelmänniskor vill inte vara dumma i huvudet, så dom springer glatt efter nån ledare som verkar tillräckligt engagerad – oavsett om denne leder gänget rakt ner i avgrunden... :mad: Hur tänker dessa lämmelmänniskor att vi ska kunna hålla oss uppkopplade till omvärlden i framtiden? Har dom ens tänkt på det? Jag hatar lämmelmänniskor som inte kan fatta egna beslut och stå upp för sina åsikter.

Du ser ju. Det är inte nyttigt att hata. Jag hatar att känna mig bakbunden och utlämnad till en demokrati när jag själv inte kan hålla med om majoritetens beslut. Mina tankar spinner iväg i jätteproportioner och jag drar paralleller till Trump och SD, och börjar fundera på vad man ska göra när man lever i en demokrati där majoriteten fattar beslut som man själv inte kan tänka sig att vara med på? Jag tycker att det bubblar i världen, det är lite stökigt överallt, och folk verkar fatta sämre och sämre beslut.
Har tex hört att unga britter som inte kan ställa sig bakom brexit har lämnat UK och flyttat till andra länder istället. Men skulle det verkligen funka i längden? Att länder profilerar sig med olika åsikter - ”här tycker vi si och här gör vi så” - och att folk flyttar runt till områden som passar deras åsikter och där dom känner att dom hör hemma? Det kan väl omöjligt funka...

Fast det är ju precis det jag önskar. En annan värld, där jag kan få känna mig lite mer hemma, och där jag inte varje dag blir mörkrädd över folks idiotiska åsikter och ageranden.
:(
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag bär med mig en nattsvart världssyn vartän jag går. Försöker skärma av mig från världen genom att “gömma” mig långt borta från allt...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: skiesabove
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 598
L
  • Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp