It's me, hi, I'm the problem, it's me

Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har varit från jag var ungefär 11-12 tills nu så tror jag att MÅNGA skulle vilja ge upp. Och jag tror att MÅNGA inte kan tänka sig in i det så tror dom att jag inte har kämpat till räckligt mycket eller att jag inte har försökt. Och dom tror att jag över driver om jag försöker förklara HUR ont vissa saker gör. Och inte för jag tror att NÅN av dom som skulle be höva ta åt sig av dethär kommer läsa dethär. Men om det är nånting så har jag nog inte sagt tillräckligt tydligt för hur ont det gör så det verkar som det är MINDRE motför det är.
Så när jag skriver att jag HATAR att bara bli iggnorerad och som att jag är luft. Och att det fucking VÄRSTA JAG VET är den känslan att jag inte duger för att vara nåns vän så den bara från ena dagen skiter i en och är somatt man inte finns. DÅ MENAR JAG DET. Påriktigt. Jag menar att det gör så jävla ont så jag inte står ut. PÅRIKTIGT. Så att jag vaknar på natten för det känns som att nån hugger en kniv i mig för att jag drömde nåt om den personen och sen kan jag inte somna om för jag har så jävla mycket ångest. Så att vissa namn FORT FARANDE gör så att allt bara låser sig i huvudet och kroppen och att jag blir helt tom. Även fast det var LÄNGESEN. Och även fast jag fattar att dom inte bryr sig ett skit. Dom tänker aldrig på mig dom bryr sig inte ett fucking skit om jag lever eller är död om jag mår bra eller om jag ligger på toa golvet 24 7 och inte står ut. DOM skiter i det DOM tänker inte på mig enenda sekund av sin dag. Men JAG står inte ut i MITT liv pågrund av DOM 🤮
Jag önskar så jävla jävla mycket att jag kunde vara lika. Att jag kunde bara bestämma mig att skita i nån och att glömma att den finns. Bara inte bry mig ett skit. Dom skulle kunna ligga och skaka för dom hade så jävla mycket ångest pågrund av mig och jag skulle bara inte ens de dom. FAN vad jag önskar det. Och fan vad jag önskar att dom kunde fatta nån jävla gång att dom är HEMSKA såkallade vänner och att dom inte borde försöka fejk bry sig om nån för det kan vara fucking LIVS FARLIGT för den som såkallat bryr sig om. JAG HAR VILJAT DÖ pågrund av såna personer. Jag kan säga EXAKT pågrund av vilka som jag har gjort iallafall två själv mords försök. Inte för att dom skulle bry sig för det fattar jag att dom INTE gör. Och jag tror inte att dom kommer bry sig om dom på nåt sätt skulle få veta om jag dog heller. Eller jo kanske att dom skulle tycka att det var SKÖNT för då kan dom vara säkra att jag aldrig kommer av slöja dom för deras såkallade vänner.
FUUUUUUUUCCCCKKKKKKK
Om nån av dom skulle läsa dethär skulle jag bara vilja säga en sak: Det du har gjort gör HUNDRA gånger så ont motför att bli v*ld t*gen av en äckel gubbe och jag skulle önska att du kommer håg det varje dag i resten av ditt liv. För jag kommer håg det varje dag i resten av MITT liv och det är pågrund av dig.
 

Hur menade du då?
Jag kanske inte kan förklara tillräckligt bra idag för jag mår inte så bra och då blir mina tankar röriga. Såhär menar jag:

Ibland händer saker, stora eller små, som är svårhanterade och som gör att en inte är sitt bästa jag (eller snarare att det bästa en kan inte är så bra).

Ofta skäms folk för det, så de försvinner utan förklaring istället för att säga typ ”du jag kan inte ha kontakt nu pga x. Det har inte med dig att göra och jag hör av mig när jag kan. ” eller ”jag kanske verkar helt sur nu pga y. Det har inte med dig att göra och jag hör av mig när jag kan för det är inte bra för mig att umgås när jag mår såhär, jag blir så elak då.”

Självklart bättre att förklara än bara försvinna men ibland går inte det.
 
Nej det är inte EN. Och uppen bart ingen vän heller men jag TRODDE det.
Det finns många människor som inte klarar av att fortsätta vara ens vänner när man befinner sig i kris som du gör. Det finns ett uttryck som går "i nöden prövas vännen". Dvs det är när man befinner sig i kris man lär sig vilka människor runt sig man kan lita på. Sådana som finns där i vått och torrt. Det är alltså inte DU utan det här sker ofta när någon befinner sig i kris. Jag har en vän vars fru dog i en sjukdom och han tappade då många vänner. De slutade helt enkelt höra av sig, de kunde helt enkelt inte hantera det/honom/situationen.

Varför de gör på ett sätt som är så jobbigt för dig är sannolikt för att det är lättast för dom att göra så, det är helt enkelt egoism.

Det som är en skillnad är ju att du som redan mår dåligt och dessutom har en diagnos där du behöver rak och tydlig kommunikation och själv är rak och tydlig, mår väldigt mycket sämre av detta än kanske min vän då gjorde.

Så tyvärr kriser gör att man tappar människor som man trodde var ens vänner. Det beror inte på dig som person utan på att en del människor har svårt att hantera kriser och att dessa då finner det enklast att bara "försvinna".
 
Jag tycker det är jättejobbigt att inte få vara med i grupper eller att känna att en människa inte tycker att jag är lika viktig i dens liv som den är i mitt liv.

Om jag tex skulle se att två kompisar umgås och dom inte har frågat om jag ville vara med skulle jag bli superledsen, skulle antagligen gå hem och gråta och känna att dom tydligen skiter i mig eller helst inte vill ha med mig och att jag är helt ensam och alltid kommer vara ensam.

Andra kan säga att "dom kanske inte trodde att du ville följa på bio för dom vet att du inte gillar bio" men det spelar ingen roll för mig, jag vill bli tillfrågad ändå. Och det är inte logiskt att bli så ledsen över att dom umgås utan mig men jag blir ändå så ledsen, oavsett om dom skulle ha en bra anledning eller inte.

För mig triggar det att jag var utanför när jag var mindre, hade ingen att vara med fast jag ville vara med kompisar. När jag nu känner mig utanför som vuxen tror mina känslor att det är som när jag var liten och jag mår lika dåligt som då och det spelar ingen roll om det inte är meningen eller så, för mig känns det som att världen går under ändå.

Är det så för dig Emma? Att du reagerar mycket starkare än andra på att bli lämnad/inte bli sedd och att det inte spelar nån roll om det är vanligt att människor gör så för det gör ändå fördjävligt ont när det händer.
 
Jag kanske inte kan förklara tillräckligt bra idag för jag mår inte så bra och då blir mina tankar röriga. Såhär menar jag:



Ofta skäms folk för det, så de försvinner utan förklaring istället för att säga typ ”du jag kan inte ha kontakt nu pga x. Det har inte med dig att göra och jag hör av mig när jag kan. ” eller ”jag kanske verkar helt sur nu pga y. Det har inte med dig att göra och jag hör av mig när jag kan för det är inte bra för mig att umgås när jag mår såhär, jag blir så elak då.”

Självklart bättre att förklara än bara försvinna men ibland går inte det.
Okej. Ja jag känner inte igen det iallafall från hur det är för mig.
 
Det finns många människor som inte klarar av att fortsätta vara ens vänner när man befinner sig i kris som du gör. Det finns ett uttryck som går "i nöden prövas vännen". Dvs det är när man befinner sig i kris man lär sig vilka människor runt sig man kan lita på. Sådana som finns där i vått och torrt. Det är alltså inte DU utan det här sker ofta när någon befinner sig i kris. Jag har en vän vars fru dog i en sjukdom och han tappade då många vänner. De slutade helt enkelt höra av sig, de kunde helt enkelt inte hantera det/honom/situationen.

Varför de gör på ett sätt som är så jobbigt för dig är sannolikt för att det är lättast för dom att göra så, det är helt enkelt egoism.

Det som är en skillnad är ju att du som redan mår dåligt och dessutom har en diagnos där du behöver rak och tydlig kommunikation och själv är rak och tydlig, mår väldigt mycket sämre av detta än kanske min vän då gjorde.

Så tyvärr kriser gör att man tappar människor som man trodde var ens vänner. Det beror inte på dig som person utan på att en del människor har svårt att hantera kriser och att dessa då finner det enklast att bara "försvinna".
Men andras kriser går bra bara inte om jag har en kris. Och jag fattar ändå inte varför vissa gör så mot nån som dom har på stått att dom bryr sig om. Varför fejk bryr dom sig frånbörjan då isåfall? För om dom påriktigt såg en som dens vän så borde dom inte vilja göra nåt som man mår sämre av iallafall.
 
Jag tycker det är jättejobbigt att inte få vara med i grupper eller att känna att en människa inte tycker att jag är lika viktig i dens liv som den är i mitt liv.

Om jag tex skulle se att två kompisar umgås och dom inte har frågat om jag ville vara med skulle jag bli superledsen, skulle antagligen gå hem och gråta och känna att dom tydligen skiter i mig eller helst inte vill ha med mig och att jag är helt ensam och alltid kommer vara ensam.

Andra kan säga att "dom kanske inte trodde att du ville följa på bio för dom vet att du inte gillar bio" men det spelar ingen roll för mig, jag vill bli tillfrågad ändå. Och det är inte logiskt att bli så ledsen över att dom umgås utan mig men jag blir ändå så ledsen, oavsett om dom skulle ha en bra anledning eller inte.

För mig triggar det att jag var utanför när jag var mindre, hade ingen att vara med fast jag ville vara med kompisar. När jag nu känner mig utanför som vuxen tror mina känslor att det är som när jag var liten och jag mår lika dåligt som då och det spelar ingen roll om det inte är meningen eller så, för mig känns det som att världen går under ändå.

Är det så för dig Emma? Att du reagerar mycket starkare än andra på att bli lämnad/inte bli sedd och att det inte spelar nån roll om det är vanligt att människor gör så för det gör ändå fördjävligt ont när det händer.
Ja det är så för mig också som nog iallafall blandannat är för att jag nästan ALDRIG har passat med andra och att jag var mobbad när jag var yngre och hur det var på gamla hvb. Och allt sånt blir triggat av att bli iggnorerad av nån. Plus att varje gång nån gör så och bara heltplötsligt ghostar en så på minner det om enannan person som gjorde så och massa annat om det.
 
E

Varför måste man det? Kan man inte bara läsa det denandra skriver eller lyssna på det den säger?
Därför att vi är människor och inte robotar. Vi är alla lite olika, det går inte att komma ifrån. Vi har olika bakgrund, uppfostrad, olika gener och olika erfarenheter. De flesta gör så gott de kan med att lyssna eller läsa men det ingår liksom i ett språk att man måste "översätta" det i hjärnan.

Det är därför en del tycker det är enklare att prata irl än att skriva, eftersom man kan se ansiktsuttryck samtidigt.

Skulle också gissa att det är därför smileys är så populära, för att man kan förstärka/förtydliga det man försöker säga.
 
Men andras kriser går bra bara inte om jag har en kris. Och jag fattar ändå inte varför vissa gör så mot nån som dom har på stått att dom bryr sig om. Varför fejk bryr dom sig frånbörjan då isåfall? För om dom påriktigt såg en som dens vän så borde dom inte vilja göra nåt som man mår sämre av iallafall.
Människor beter sig inte alltid logiskt eller gör det som är det bästa tyvärr.
 
Men andras kriser går bra bara inte om jag har en kris. Och jag fattar ändå inte varför vissa gör så mot nån som dom har på stått att dom bryr sig om. Varför fejk bryr dom sig frånbörjan då isåfall? För om dom påriktigt såg en som dens vän så borde dom inte vilja göra nåt som man mår sämre av iallafall.

Fast du måste förstå att även om de sagt att de bryr sig om dig på riktigt så är det inte säkert i långa loppet att de orkar skriva med dig. Du mår ju dåligt ibland över vad som skrivs till dig även om alla tassar på tå och ber om ursäkt såfort ngt missuppfattas, det finns andra här med delar av erfarenhet som din och som fortfarande är känsliga över hur de bemöts i skrift i trådar- alla orkar inte för de själva mår dåligt. Det tänker på, månar om och vill dig väl ändå.
 
Därför att vi är människor och inte robotar. Vi är alla lite olika, det går inte att komma ifrån. Vi har olika bakgrund, uppfostrad, olika gener och olika erfarenheter. De flesta gör så gott de kan med att lyssna eller läsa men det ingår liksom i ett språk att man måste "översätta" det i hjärnan.

Det är därför en del tycker det är enklare att prata irl än att skriva, eftersom man kan se ansiktsuttryck samtidigt.

Skulle också gissa att det är därför smileys är så populära, för att man kan förstärka/förtydliga det man försöker säga.
Jag fattar ändå inte varför man måste det och varför man inte kan vara lyssna eller läsa. Alltså om jag tillexempel säger eller skriver att nån iggnorerar mig och är som att jag inte finns. Då är det ju det jag menar? Alltså att den iggnorerar mig och är som att jag inte finns. Inte att den svarar långsamt eller nåtannat. Och det skulle ju vara ENKLARE ifall man bara lyssnade och inte in tolkade nåtannat som denandra INTE säger eller skriver? Alltså jag fattar inte vad det är att över sätta istället för att bara lyssna.
 
Fast du måste förstå att även om de sagt att de bryr sig om dig på riktigt så är det inte säkert i långa loppet att de orkar skriva med dig. Du mår ju dåligt ibland över vad som skrivs till dig även om alla tassar på tå och ber om ursäkt såfort ngt missuppfattas, det finns andra här med delar av erfarenhet som din och som fortfarande är känsliga över hur de bemöts i skrift i trådar- alla orkar inte för de själva mår dåligt. Det tänker på, månar om och vill dig väl ändå.
Nej och det är o möjligt att säga det då eller?
JAG tycker att om man VET att denandra mår SKIT DÅLIGT av om nån bara försvinner och iggnorerar den om man MENAR att man bryr sig om den då kanske man iallafall skulle kunna säga nånting om det? Men om man bara pang borta och att man inte lyssnar på denandra alls så är ju INTE det att bry sig om den.
 
Nej och det är o möjligt att säga det då eller?
JAG tycker att om man VET att denandra mår SKIT DÅLIGT av om nån bara försvinner och iggnorerar den om man MENAR att man bryr sig om den då kanske man iallafall skulle kunna säga nånting om det? Men om man bara pang borta och att man inte lyssnar på denandra alls så är ju INTE det att bry sig om den.
Ja det kan nog vara omöjligt att säga det ibland, personen kanske mår skitdåligt över att prata med någon som mår dåligt, eller skulle må skitdåligt av att säga att man inte orkar prata med någon längre. Jag vet många som inte klarar av att säga att dom inte orkar med längre för att dom mår jättedåligt av det.
 
Ja det kan nog vara omöjligt att säga det ibland, personen kanske mår skitdåligt över att prata med någon som mår dåligt, eller skulle må skitdåligt av att säga att man inte orkar prata med någon längre. Jag vet många som inte klarar av att säga att dom inte orkar med längre för att dom mår jättedåligt av det.
Vad skönt för dom att dom kan skita i det då och bara kasta över det på mig att må skit dåligt av hur dom gör. Eller rättaresagt INTE gör.
 
Vad skönt för dom att dom kan skita i det då och bara kasta över det på mig att må skit dåligt av hur dom gör. Eller rättaresagt INTE gör.
Fast du måste inse att andra också kan må dåligt och att man måste prioritera sin egen hälsa ibland. Är det rimligt att dom ska må fruktansvärt dåligt istället? Jag förstår att du mår jättedåligt och att det är tufft. Tyvärr är det dock så att andra människor också kan må kasst och inte orka med. Världen är tyvärr riktigt pissig ibland.
 
Fast du måste inse att andra också kan må dåligt och att man måste prioritera sin egen hälsa ibland. Är det rimligt att dom ska må fruktansvärt dåligt istället? Jag förstår att du mår jättedåligt och att det är tufft. Tyvärr är det dock så att andra människor också kan må kasst och inte orka med. Världen är tyvärr riktigt pissig ibland.
Ja jag sa ju det att det är skönt för dom att dom kan kasta över det på mig så iallafall som slipper på skit då om dom skulle må så dåligt av att förklara varför dom ghostar en. Det bara suger FÖRMIG att JAG mår ännu mera skit av hur dom är men det ÄR ju skönt för dom eller?
Plus så det är ju uppen bart rimligt att jag ska må fruktan svärt dåligt iallafall så jag fattar inte vad du menar med den frågan.
 
Nej och det är o möjligt att säga det då eller?
JAG tycker att om man VET att denandra mår SKIT DÅLIGT av om nån bara försvinner och iggnorerar den om man MENAR att man bryr sig om den då kanske man iallafall skulle kunna säga nånting om det? Men om man bara pang borta och att man inte lyssnar på denandra alls så är ju INTE det att bry sig om den.
Fast det är ju ganska många under tidens gång här på buke som faktiskt har sagt till att de inte kommer skriva mer bla för vissa uppfattat det så att du mår sämre när de skriver. Såvisst har folk sagt till.
 
Fast det är ju ganska många under tidens gång här på buke som faktiskt har sagt till att de inte kommer skriva mer bla för vissa uppfattat det så att du mår sämre när de skriver. Såvisst har folk sagt till.
Ja och för detförsta så har JAG skrivit väldigt många gånger att jag INTE mår sämre av om nån inte skriver helt perfekta svar och sånt utan jag mår sämre av att folk försvinner. Så det du menar då är att dom inte bryr sig vad JAG säger om hur JAG känner och hur JAG mår. Alltså isåfall ett be vis att dom som gör så INTE bryr sig om mig även ifall dom på står det.
Och för detandra så du har ingen aning om jag menar nån på bukefalos och isåfall vem eller vilka så du har ingen aning om det är nån som inte har sagt till.
 
Ja och för detförsta så har JAG skrivit väldigt många gånger att jag INTE mår sämre av om nån inte skriver helt perfekta svar och sånt utan jag mår sämre av att folk försvinner. Så det du menar då är att dom inte bryr sig vad JAG säger om hur JAG känner och hur JAG mår. Alltså isåfall ett be vis att dom som gör så INTE bryr sig om mig även ifall dom på står det.
Och för detandra så du har ingen aning om jag menar nån på bukefalos och isåfall vem eller vilka så du har ingen aning om det är nån som inte har sagt till.
Men det kan vara så att en del mår dåligt av dina svar. Och därför drar sig ur. Sedan finns det säkerligen de som inte har sagt till innan att de slutar hålla kontakten, jag bara svarade att det finns flertal som sagt till-om man nu ser till buke.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 456
Senast: Jerseyite
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 257
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 445
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp