Caoimhe
Trådstartare
Idag fick jag ett synnerligen underligt brev hem. Jag får veta att Västtrafik har utfärdat en tilläggsavgift för att jag har rest utan giltig biljett. Problemet är bara att jag bor i en helt annan del av landet, nästan aldrig reser med kollektivtrafik, och vid tidpunkten för utförandet av avgiften satt på mitt jobb i Skåne...
Givetvis har jag överklagat, men jag blir fundersam över två saker.
1. Varför har detta skickats till mig? Någon som har angett ett felaktigt personnummer som bara råkade vara mitt? Feltryck?
2. Hur stor är risken att Västtrafik bråkar om detta med mig? Jag har i överklagan skrivit att jag inte rest med dem och att jag bor i en annan del av landet och befann mig på jobbet vid tiden av utfärdandet. Dock vet jag inte hur jag ska bevisa det?
Uggggh vad jag inte orkade med detta.
Givetvis har jag överklagat, men jag blir fundersam över två saker.
1. Varför har detta skickats till mig? Någon som har angett ett felaktigt personnummer som bara råkade vara mitt? Feltryck?
2. Hur stor är risken att Västtrafik bråkar om detta med mig? Jag har i överklagan skrivit att jag inte rest med dem och att jag bor i en annan del av landet och befann mig på jobbet vid tiden av utfärdandet. Dock vet jag inte hur jag ska bevisa det?
Uggggh vad jag inte orkade med detta.