Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Och vet ni vad, Dafnes kullsyrra blev Nordisk juniorvinnare på Hundmässan! :bump::bump:

Skitkul ju :D
Fast du ska vara glad att du inte anmälde Dafne. Hennes mage hade nog tvärdött där... Även Zala, som ändå ställs mycket på alla möjliga utställningar och klarat det bra är lite lös i magen nu...

Vill ni se hur Wahidah rörde sig osv idag? Hon blev filmad!
Titta: http://www.youtube.com/watch?v=-Kyugt5SlIM

Och så ska ni få se lite foton från utställningen:

Först en juniortik. Bortsett från mina damer så höll jag tummarna mest för henne idag. Otroligt fin i mina ögon. Hon fick dock bara exellent idag.
30554_1323623771.jpg

Fina juniortiken och en annan juniortik som fick CK:
45899_1323623773.jpg

Wahidah!
W.jpg

66337_1323623806.jpg

Och så veterantikarna.
Jag lägger in bilderna i den ordning som jag tror(!) att de blev placerade. Är lite osäker på 2an och 3an, möjligt att de hamnade i omvänd ordning, men jag tror att jag har rätt.

1. en 9åring.
43409_1323623797.jpg

2. en till 9åring.
98529_1323624945.jpg

3. en 8åring.
47761_1323623794.jpg

4. Zala! 11åring.
13747_1323623791.jpg

21854_1323623785.jpg

Oplacerad 8åring:
13859_1323623803.jpg

Vi har haft besök av lilla prinsessan i helgen!
32819082.jpg

32819083.jpg

Hon är så söööt:love: Funderar på att gömma henne när hennes ägare kommer och ska hämta henne ikväll.. :D

Kul med foton! Grattis till CK och fina kritiker! :banana:
Vet du vem som blev BIR & BIM? :)

Tack! :D

Harley blev bir (såklart..) och någon particolour-tik blev bim. Finns en grupp på facebook som heter salukiresultat eller något sådant (möjligtvis är gruppnamnet på engelska) och där lär allt finnas :)

och dina bilder är som vanligt helt fantastiska! Det är något speciellt med grizzletikar, framförallt när de är valpar :love:

Ååh, så det blev han vi pratade om??? Berätta mer :banana: Hur fick du maken på din sida och hur går det med Puma? Vill träffa NU :D

Ååh, så det blev han vi pratade om??? Berätta mer :banana: Hur fick du maken på din sida och hur går det med Puma? Vill träffa NU :D

Ja, det blev han...var ju kanske inte riktigt meningen, men efter mai kontakt fram & tillbaka, så kunde jag inte låta bli att träffa honom...så förra veckan var jag hemma med hostig son, så då passade vi på för ett besök :D

Och vilken kille :love: efter att ha träffat honom (+ urgo uppfödare) kunde jag ju inte låta bli.....men maken var MKT negativ.....men jag gav mig inte och vips så hämtade jag hem honom i söndags :bump:

Och, ja, meken inte super positiv, men efter knappa 30 minuter verkade han redan ha smällt en del :laugh: så detta ska nog fortsätta flyta på!!

Letar redan utställningar 2012!
Första blir valp i Hässlehol i feb. gissar vi på!

Blir tvåbentingen för kinkig så kan du skicka fyrbentingen till Malmö :love:

Klart ni ska på utställning med den stammen. Kommer gå urbra :D

Stort lycka till nu och låt kameran smattra!

Hoppas det går bra att jag svarar. Det stämmer alldeles utmärkt. Tycker han är skitsnygg :d

Jag misstänkte det. :D

Jag har tidigare varit inne på uppfödarens hemsida och kikat på valparna och mamman. Superfina! Och pappans BIR var mycket välförtjänt.

Tycker han verkar trevlig också, även fast jag inte sett honom mer än på och runt utställningar.

KL

Mina pojkar i viloläge i soffan. Imorgon ska vi till vetten på återbesök för Ccs räkning. Hoppas på friskskrivning!

58681_1323882182.jpg

Får jag gissa att valpens pappa gick och blev BIR och BIG-3 på en stor utställning nyligen? :D

Stämmer MKT bra det :D
Pappans ägare som puschade mig till att ta denna gosse (hon brukar va på mitt jobb) och som det är nu ångrar jag mig inte en sekund!!

Melli: Nja, svårt att tro att jag kommer tröttna på honom, men man vet aldrig när han kommer in i tonåren :grin:

Vad kul! Grattis igen! :)

Jag har också en motsträvig partner vad gäller att skaffa en hund till. Det känns därför bra att du lyckades trots makens negativa inställning. Jag är övertygad om att hundarna har oerhört mycket ut av varandra och att en hundkompis slår både husse och matte med hästlängder.

Vad kul! Grattis igen! :)

Jag har också en motsträvig partner vad gäller att skaffa en hund till. Det känns därför bra att du lyckades trots makens negativa inställning. Jag är övertygad om att hundarna har oerhört mycket ut av varandra och att en hundkompis slår både husse och matte med hästlängder.

Tack!!

Ja, detta erbjdande kunde jag bara inte låta rinna ur mina händer, så jag satte hårt mot hårt, den här SKA jag ha, så var det bara.
Så jag sa som det var till maken, men han ville inte men sa att om det var vad jag ville så OK, du gör som du vill. Men han får inte sabba en massa här hemma (vi håller på att totalrenovera så INGEt tugg på tapeter så så.....)

Så vips var han hemma.
Han är lugn, och cool. Visserligen bara varit här sen i söndags, men ändå...lyssnar bra när man säger till, rumsren o MYSIG!!!
Om man jämför med syskonen så är han den som är lugnast- en stor skillnad!!

Ska bli kul o se hur det blir i utställningsringen :o

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 834
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sharpless
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 093
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 359
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur