Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Önskar att jag också kunde vara med i vinthundstråden... En vacker dag så!! Får gå över till Farao och gosa så länge! ,-)
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Det var verkligen supertrevligt! Bara Loppan får växa till sig lite så tror jag att dom kan bli jättebra kompisar! Jag tyckte Cashmir var jättecharmig och riktigt snygg!
Lilla Loppan blev väääldigt trött efter vår lilla utflykt och ligger nu helt utslagen under mitt skrivbord här på kontoret. Lilla gumman!
sover.jpg
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Vilken liten goding Loppan är! :)

Dafne och Cashmir måste få träffas igen nästa gång vi är i Linköping :). Jag vi är där 24-26/10. Visserligen jobbar jag rätt mycket men det vore så kul om vi hann tycker jag.


Åh vad kul, jag bara väntar på att ni kommer hit igen!! Jag ska absolut försöka ta mig tid att ses då, så hoppas det kommer funka för både oss och er! Och självklart om fler vill komma så vore det superkul!:D
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Det var verkligen supertrevligt! Bara Loppan får växa till sig lite så tror jag att dom kan bli jättebra kompisar! Jag tyckte Cashmir var jättecharmig och riktigt snygg!
Lilla Loppan blev väääldigt trött efter vår lilla utflykt och ligger nu helt utslagen under mitt skrivbord här på kontoret. Lilla gumman!
sover.jpg

Naaw lilla bebisen då!! Så himla gullig hon va! Akta så hon inte blir kidnappad nästa gång vi ses :angel::D
 
Sv: Femte vinthundstråden!

:D Självklart är även andra välkomna att sluta upp.

Det som är så kul med Dafne och Cashmir är de verkar vara lite samma skrot och korn. Dafne är ju väldigt "på" och totalt outtröttlig. Det bor allt en liten terrier i henne :D.
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Jag och Donnie har varit "barnvakt" åt världens sötaste lilla saluki-Siri idag!
034redc_169390020.jpg


036cc_169390136.jpg


..och som de har busat! Är så stolt över min pojke, han är så duktig på att anpassa sig efter de små:love:
I vanliga fall är han ju min randiga, smala terrier med humör så det räcker och blir över;)
32753903.jpg

Min älskade clown:love:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Det är Hampus uppfödares nya stjärna! :laugh:
(Hon kommer ifrån kenneln som börjar på Q ;))

32753950.jpg

Farligt söt! :love:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Aah, det är den lilla valpisen! Det är något speciellt med grizzlevalpar alltså.. Hoppas att jag någon gång får ha en riktigt snygg grizzlesaluki från att den är valpis :D
 
Sv: Femte vinthundstråden!

kl

Tjo!

Ger mig in i tråden litegrann...
Har spanat in två Borzoi som bor här i Kolsva (har inte sett dom förut:eek:)! Och nu är jag jättesugen på att fråga om hon möjligtvis, kanske, eventuellt vill ha lite hjälp med promenader och så :angel:
Eftersom det lär dröja innan jag kan skaffa mig en egen saluki, så kan ju dom få vara lite substitut sålänge :idea:

Mamma går i en släktforskningsgrupp med henne också så jag har pushat för att hon ska fråga också, men inte fått tillfälle. Damn!

Och man kan ju inte bara gå och knacka dörr heller! Hehe.
Eller?? ... törs man fråga? Kanske nån vet vem det är :angel:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Åh vad kul :D Du ska ju helt klart gå fram och prata med ägaren iaf! Gå fram och säg att du gillar hundarna och gillar vinthundar osv, troligtvis blir hon jätteglad och börjar prata om hundarna osv (vinthundsägare brukar ju gilla att prata om sina fyrbeningar ;)). Verkar hon trevlig så är det ju bara att säga att du gärna hjälper till om det skulle behövas någon gång, eller kanske bara följer med på promenader ändå för att bekanta dig med rasen osv? Hade någon kommit fram så till mig så hade jag tyckt att det var jättekul :p
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Jaa, jag ska nog våga det nästa gång jag ser dom!
Får börja ta lite promenader senom byn vid olika tider fram över och se om jag stöter på dom :D
 
Sv: Femte vinthundstråden!

kl

Någon som varit och ställt i Sundsvall i helgen?

Det har gått super för vår Hampus!
Lördag (SKK int.): BH-3 och R-Cert
Idag söndag (SVVK off.): BIR, CERT, BIS-Unghund och BIS-4! :banana:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Jättestort grattis! :)

Ställde du Donnie också (vilka otroligt vackra kort på honom ovan förresten Han är ljuvlig! :love:)?
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Tack! :laugh:
Hihi nä, Donnies utställningskarriär blev kort:D Han har inte utvecklats så pass bra, så vi har lagt ner det. Han är ställd som Junior senast, så kanske att han visas en gång till bara för att få en bedömning som vuxen, vi får se! :laugh:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Han som har så otroligt vackert huvud! Det är inte bara så att du har råkat ut för en domare som gillar en annan typ av whippet?

Min är liten och kurvig och det är ju inte så "modernt" just nu. Men det finns trots allt domare som fortfarande gillar typen. Hon är grymt lik en faster som har rätt spretiga utställningsresultat. Ungefär hälften av gångerna har hon fått 2/VG och hälften av gångerna 1/exc. Trots det har hon två cert, så när domarna gillar henne så gillar de henne väldigt mycket (fastern alltså, min är bara utställd en gång med VG för Henrik Härling).
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Han är bara ställd 3 gånger totalt, HÄR kan du läsa hans kritiker:laugh:

Kritiken han fick som 9-månaders valp av Elizabet Janzon tycker jag stämmer bra in på hur han ser ut nu.
Han paddlar oerhört med frambenen, säkert för att han är så trång fram.
Kanske behöver han mer tid innan kroppen är färdig, fast jag tvivlar faktiskt..:D

..men ett fantastiskt huvud, det håller jag med om! :love:
Och han var faktiskt förbaskat snygg som liten valp :d
29684683.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 238
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 461
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
48 301
Senast: Trott
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
276
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp