Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

usch, inget kul med mask. På tal om det så måste jag nog se till att avmaska min lilla skrutta inom de närmaste dagarna.

Lilla Loppan växer i alla fall så det knakar och det är fullt ös medvetslös hela tiden. Hon är verkligen allt jag önskat mig + lite till. Så enkel och trevlig att ha med sig, kontaktsökande och bara allmänt härlig. Men antar att det kommer perioder som inte är lika underbara, hihi. Det enda som stör mig är att hon är så dålig på att äta, även om det börjat bli lite bättre. Bjuder i alla fall på lite bilder:
DSC00428.jpg

FULLT ÖS!!!!


DSC00429.jpg

Matte, jag kommer!!!!


DSC00433.jpg

tänk vad fint man kan sitta när matte viftar med en bit skinka, hihi

AAAAWWW vilken söt puppy!!:love::love::love:
min böna är ju 2 år snart men kommer alltid va min puppy o himmel va vad valpsjuk man blir!!!


min tik är fö. 54 cm hög o springer ikapp min greyhoundpojke lätt som en plätt! hon e sjukt snabb eller så är han jättelångsam...
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Men shit vilka stora whippar det finns nu :eek: Min pudel är ju 50 hög och lurchern 58. Inte så mycket skillnad ju om alla whippar börjat bli så stora. Hoppas det inte blir allt för vanligt ser ju att även italienarna blir större...
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Valpar föds med depåer av mask i kroppen. Olika saker utlöser sedan utveckling av maskäggen till riktiga maskar under tidens gång.

Har man tur hade dom väldigt lite maskdepåer och de första avmaskningarna som valp har tagit bort det mesta. Har man otur hade dom betydligt mer och dessa depåer kan göra sig gällande fram till 2-årsåldern.

Avmaskningsmedel påverkar bara mask o ägg i tarmkanalen, inte de depåer som ligger sedan födseln i andra vävnader.

Själv har jag haft tur och det verkar som att mina tikar på nåt sätt överfört väldigt lite maskdepåer till sina valpar. Om det beror på att dom var väl avmaskade själva eller nåt annat vet jag inte för det är i alla fall inte rasbundet då jag vet andra tikar i rasen som lämnat valpar som får betydligt mer mask.

Så det behöver varken bero på dålig avmaskning hos uppfödaren eller att hunden fått i sig nåt ute.

Åh så underbart fin hon är!! :)


Här hemma fick vi en liten chock idag, jag kom nyss hem från min nya hundvakt..och precis när vi gick ut från dom så bajsade Cashmir riktigt löst och där i rörde det sig långa vita smala äckliga maskar!! :eek: Ja..Cashmir har alltså spolmask...:crazy:
Jag har aldrig haft hund med mask innan så det var verkligen en chock för mig att se det där, det var bland det äckligaste jag nånsin sett måste jag säga....
Hur som helst...fick direkt åka in till apoteket och köpa avmaskningsmedel, och nu har han fått tabletten, så hoppas han blir fri från mask snart.
Men jag kan ju inte låta bli att undra, har han fått mask sen han kom till mig (3,5 veckor sen) eller kan han ha fått det hos uppfödaren..?
Vår andra hund har inte påvisat några tecken på mask än iaf, så jag hoppas inte han har det.. Apotekaren tyckte inte vi skulle avmaska honom så länge inte han också bajsar ut mask...men jag har ju ändå en tablett kvar... så vad tycker ni, är det jättedumt att avmaska i förebyggande syfte? Jag tänkte på tänk om Cash blir fri från mask och det om några dagar visar sig att Coffee har det, och så smittas Cash igen..och det kanske blir en ond cirkel? :crazy: eller överdriver jag nu..?
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Man kan ju inte låta bli att älska första bilden. Ser verkligen ut som om benen är överallt och ingenstans :D
 
Sv: Femte vinthundstråden!

hahaha, ja, den bilden speglar verkligen hennes personlighet!

Frittepower: Lovar att jag kommer lägga in vääääldigt mycket valpbilder ;)
 
Sv: Femte vinthundstråden!

William har fattat tycke för min kompis Grönlandshundsvalp på 4½ månad. De låg och gosade/lekte länge och ibland fick valpen sig en tillsägelse men det var verkligen härligt att se vilket bra hundspråk de har!

En så söt film: Grönlandshundsvalpen är endast 4½ mån och redan vuxit om min pudel på 50 cm :eek: Han kommer växa ifrån hennes första grönlandshund med råge!



Och lite bilder på samma två myskillar:


4-2.jpg


3-3.jpg


7-1.jpg


Ibland måste dock valpen få en tillsägelse:

10-1.jpg


Vi var ett gäng på 10 hundar idag:

nuspringervi.jpg
 
Sv: Femte vinthundstråden!

vad mysigt det ser ut med många vovvar, så underbart att se!!!
har oxå nåra valpbilder där min lilla busar med alice...¨
32738890.jpg

32738916.jpg

32738917.jpg

32738920.jpg

32739011.jpg
 
Sv: Femte vinthundstråden!

vilka sötnosar!!!

Jag fortsätter väl på temat "valpbilder" och laddar upp några av de fina höstbilderna jag tog på Loppan idag. Som ni ser så har hennes öron börjat leva sitt eget liv, hihi:D
6-15.jpg

15-3.jpg

23.jpg

21-1.jpg


har tagit ungefär 1000 bilder till men detta är i alla fall några. Hade tagit låååång tid om jag laddat upp alla;)
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Vad underbar han är! :love: Jag blir lycklig ända in i själen av att se den sista bilden.

Han har så fantastiskt fin färg också. Jag gillar verkligen den.
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Även jag måste säga att färgen är helt fantastisk! Var i universum bodde du nu igen? inte nära Sthlm va?
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Och jag faller också in i hyllningskören, skitläcker färg verkligen! Och perfekt tecknad dessutom :love:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Alltså faraohundar är ju såå jävla läckra! Hon är verkligen jättesöt :love:
 
Sv: Femte vinthundstråden!

det är faktiskt en hon:devil: världens sötaste Loppan. Det är faktiskt många som säger att hon har häftig teckning.

Red_chili: bor i östergötland så det är en bit från stockholm tyvärr
 
Sv: Femte vinthundstråden!

Vi har varit på premiärutställning idag och fick omdömet Very good med kritiken: Feminin tik av mycket god storlek. Skulle önska mer kraft med tanke på åldern. Feminint huvud, flott hals. Bra längd i bröstkorg, lite brant överlinje. Skulle önska ett generösare steg från sidan.

Jag är nöjd, även om man helst vill ha ett excellent så klart. Dock är jag helt enig med kritiken. Hon är sen och fortfarande outvecklad. Hon spänner sig fortfarande vid uppställning vilket gör att hon ser lite "krokigare" ut än vad hon är när hon står helt avspänd.

Trevligt tyckte jag att det var att domaren kommenterade hennes storlek i positiva ordalag. :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 513
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 246
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
47 815
Senast: Trott
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp