Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snygg islandsponny!
Den ser ju inte alls lika flat ut "in action" som på bilderna utan ryttare.
Det ÄR verkligen en snygg sadel. Ser väldigt mycket ut som Dressage med ryttare i. Det är bara vulstren som skiljer eller?
Hm... kanske ska köpa islandssadelnMin häst är ju rätt överbyggd och då kanske det inte gör ngt att den är flatare, kanske bara hamnar perfekt på honom då? Ser ju fin ut under ryttare!!
Vad tror du om en sån till ett halvblod med stora gångarter? Typ alla sadlar glider fram på honom och jag behöver mkt stöd eftersom han som sagt har stora gångarter när man rider dressyr...
Också - vilken sätesstorlek har du på din? Är de små, stora el normala i sätet?
OT men varför vill man ha en bomlös sadel som är såpass lik en "vanlig" sadel. Jag har ingen koll alls på bomlöst men har sett den tidigare typen av sadel som verkar vara mer som en slags barbackasadel om jag får uttrycka mig så.
är det någon som vill förklara varför man hellre vill ha startrekks nya än "vanlig" sadel..
Tack
Okej. Hur pass mjuk är "böjbar/följsam" är sadeln både i vidden och längmed undertill, dvs passar den och följer alla typer av former på rygg. Passar den även till höga mankar?
Jag tycker den var fin!
Hur upplever du den största skillnaden att rida i denna jämfört med bomsadel?
många frågor... nyfiken..
tack
MaLinn, jättehög manke kan nog vara lite svårare?