Filiduttan?

Sv: Filiduttan?

ja en smäll på fingrarna ska dom ha... i alla fall människan på flash... som la ut skiten... :devil:

Inte för att jag vet vilken Filidutt jag svarar men det var redigt rörig diskussion där en Filidutt som inte är en Filidutt pratar med en Filidutt som inte är en Filidutt enligt användarnamnet ...tror jag det blev, eller nått ...och jag har bara druckit två pilsner så det kan inte vara det som det beror på?

Säger som Mimmipigg, lite rörigt ;) men hur i hela friden kunde de få tag i ditt lösenord? :confused:

jag undrar det jag med :confused:

Via MSN i mobilen kanske? Eller via vårat trådlösa nätverk? Men inga skitfiler ligger i datorn.... hmmm kanske nån sitter med kikare och ser då jag skriver :rofl:

Fast jag har haft samma lösen i 12 år :rofl: så jag får skylla mig själv!!!

Du får kolla vem du har bakom ryggen när du skriver in dina lösenord :rofl::rofl::rofl: så det inte är en snokare.

Fast även om man har haft samma lösenord i många år, så skall det väll kunna hållas hemligt om man inte talar om det för någon?

jag tycker det.... så enkelt var det ju inte liksom... ett ord och så 4 siffror efter.... och siffrorna har inte med personnr eller telenr eller nått att göra.... och ordet är inte direkt nått som är relaterat till mig nu.... vettefan hur dom gör de där satans hackerserna.... men smisk borde dom ha :devil: eller så kanske dom behöver få sig ett nyp.... (ser framför mig datanörd som aldrig lämnar sitt hem)

Kan ju ha varit nån annan sida du funnits på som folk "stulit" lösenord från? man brukar ju få fylla i sin email när man registrerar sig, så testar de lösenordet de fått fram med mejlen, och har man samma lösenord så har de tillgång till det mesta ;)

Blanda ordet med siffror så blir det säkrare.
Hund4040 är mycket osäkert, H0nd4rn4 är mycket säkrare.

Och byt alla viktiga ställen lite då och då. Kanske inte varje månad, men varje år skulle nog inte skada.

Jag skickar denna till Datorer nu, då det är där grundproblematiken ligger - datasäkerhet.

/moderatorn på Senior

Vilka små skitungar... Komer ihåg nu senast när de hackade bilddagboken. Min klarade sig som tur var men jag bytte på allt iaf för säkerhets skull. Jäkla meck!

Det var ju bra att de hackade bilddagboken, så stora sidor ska inte kunna vara så lättknäckta. De behövde en liten kick för sin säkerhet.

De behövde en liten kick för sin säkerhet.

Det är iofs. sant. Men "bra att de hackade"? Typ inga hackare som otillåtet tar sig in i andra datorer eller kapar andras lösenord gör väl någonting BRA? Dessutom tror jag att BDB-hackningen ledde till ganska mycket skit för många, med tanke på att nästan alla lösenord som hackarna kom över lades ut på Flashback, vilket också ledde till hackade MSN:er och mailadresser etc. ...

Nä det är ju aldrig bra att individuella personer som inte har någonting med siten att göra blir drabbade.

Blanda ordet med siffror så blir det säkrare.
Hund4040 är mycket osäkert, H0nd4rn4 är mycket säkrare.

Och byt alla viktiga ställen lite då och då. Kanske inte varje månad, men varje år skulle nog inte skada.

Jag skickar denna till Datorer nu, då det är där grundproblematiken ligger - datasäkerhet.

Detta hjälper knappt någonting längre då nästan alla "Brure force"- program som också använder ordböcker byter ut bokstäver mot siffror som är självklara t.ex. a till 4. Om du däremot lägger till ett special tecken så som @ eller + så blir det mycket säkrare. Om å, ä eller ö är tillåtet på sidan så är de också effektiva då de oftast är inlagda i programmen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 833
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden... 2
Svar
29
· Visningar
3 880
Senast: cirkus
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 506
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka