###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Det är ingen toppenfilm detta, men det är vad som bjuds på @lil-sis X och mig idag. Jag var inte så nöjd med min ridning idag. Men jag har ridit henne 5 gånger nu tror jag, och första passet var för en månad sen. Tycker hon verkligen går framåt.
Vi ska träna på söndag. Den som lever får se om vi överlever. :nailbiting:
 
Det är ingen toppenfilm detta, men det är vad som bjuds på @lil-sis X och mig idag. Jag var inte så nöjd med min ridning idag. Men jag har ridit henne 5 gånger nu tror jag, och första passet var för en månad sen. Tycker hon verkligen går framåt.
Vi ska träna på söndag. Den som lever får se om vi överlever. :nailbiting:
Du skriver att du inte är så nöjd med din ridning. Vad är du (mest) missnöjd med?

Du har ridit hästen 5 gånger. Vad har du gjort för att lära känna den? På filmen rider du mest "rakt fram" i trav och galopp.
 
Du skriver att du inte är så nöjd med din ridning. Vad är du (mest) missnöjd med?

Du har ridit hästen 5 gånger. Vad har du gjort för att lära känna den? På filmen rider du mest "rakt fram" i trav och galopp.
Jag är missnöjd med att jag inte lyckas vara konsekvent och släpper sitsen ibland när hon stressar (kom inte på film).

Skulle också vilja att hon skulle röra sig bättre genom kroppen, att jag skulle få henne lite mer genomsläpplig, men det är också en utbildningsfråga. I morgon ska vi träna för första gången och då hoppas jag på att polletterna trillar ner lite för oss båda.
 
@super ser ju onekligen mycket fräschare och finare ut än bara för ett tag sen då longeringsvideosarna filmades. Bra jobbat! Gillar också att du rider framåt så den rör sig i hela kroppen. Föredömligt.
 
@super ser ju onekligen mycket fräschare och finare ut än bara för ett tag sen då longeringsvideosarna filmades. Bra jobbat! Gillar också att du rider framåt så den rör sig i hela kroppen. Föredömligt.

Tack snälla!!:bow::heart
Lite läskigt är det fortfarande att fräsa runt i galopp på fyrkantspåret ska jag erkänna..:nailbiting: Vet ju aldrig om det kommer bock eller ej.. Dock så gör han bara korta bockserier numer så jag har inte hunnit sitta löst och han skärper sig när jag säger till. :up:
 
Tack så hjärtligt @mackan. Det värmer att läsa då jag själv förälskade mig fullständigt när jag träffade honom första gången, trots att provridningen bjöd på prövningar åt båda hålla ;) Men det finns nåt där som gör mig väldigt nyfiken =) Och han är väldigt olik mina andra två gossar vilket känns både spännande och utvecklande =)
 

Pappa var snäll och filmade lite från min lektion idag, vi har precis börjat ställa lite mer krav på samling och jag tycker att det blir lite trippigt än, med mer styrka och lite mer lösgjordhet kommer det förmodligen komma mer uttryck i traven också. Galoppen faller isär lite av och till men hon är bara 5 och har växt mycket, så det här är vad hon orkar just nu. I övrigt är det mest ryttardetaljer att jobba på som vanligt. Det är roligt att rida varje dag med den här hästen!
 

Pappa var snäll och filmade lite från min lektion idag, vi har precis börjat ställa lite mer krav på samling och jag tycker att det blir lite trippigt än, med mer styrka och lite mer lösgjordhet kommer det förmodligen komma mer uttryck i traven också. Galoppen faller isär lite av och till men hon är bara 5 och har växt mycket, så det här är vad hon orkar just nu. I övrigt är det mest ryttardetaljer att jobba på som vanligt. Det är roligt att rida varje dag med den här hästen!

En fin häst med goda förutsättningar.
Den är bara 5 som du skriver och om jag var du, skulle jag backa bandet lite- tänka unghästridning med utbildningsskalan då den blir trippig/släpper ryggen, och tappar takten pga att den inte arbetar lösgjort.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 501
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
825
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp