Finlandsfärja, instruktioner för dummies?

Red_Chili

Trådstartare
Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna).

Jag planerar att vara på plats en timme innan avgång. Reser utan bil. Men hur gör man på plats? Hur hittar jag rätt och hur får jag min nyckel till hytten osv?

Något speciellt jag behöver tänka på? (Allt kring hundarna med pass osv är såklart i sin ordning).
 
Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna).

Jag planerar att vara på plats en timme innan avgång. Reser utan bil. Men hur gör man på plats? Hur hittar jag rätt och hur får jag min nyckel till hytten osv?

Något speciellt jag behöver tänka på? (Allt kring hundarna med pass osv är såklart i sin ordning).
Nyckelkort får du vid incheckning på terminalen
 
Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna).

Jag planerar att vara på plats en timme innan avgång. Reser utan bil. Men hur gör man på plats? Hur hittar jag rätt och hur får jag min nyckel till hytten osv?

Något speciellt jag behöver tänka på? (Allt kring hundarna med pass osv är såklart i sin ordning).
Du checkar in på terminalen i en sådan där incheckningsapparat. Det är plättlätt. Och sen går du på färgan, lite som man går på ett flygplan, man måste scanna "boardingpasset" för att komma på. Sen är det fritt fram.

Nu vet jag inte vad det är för regler för hundarna, men det står säkert i din bokning.
 
Det finns skyltar och som en stor karta över båten med alla olika däck, hytter och restauranger. Pilar till olika hytter. Kan verka lite rörigt först när man kommer in på båten men sen ser man att det är ordnat så att det är enkelt att hitta till hytten.
Det finns personal att fråga också.
 
Ha ingen alkohol med dig när du checkar in.
Har sett folk som har blivit avisade i säkerhetskontrollen.

Även om man har den nerpackad? Om man vill ha med sig ett bra vin till folk man ska besöka tex? :confused:

Det var ju väldigt viktig information om det är så, det är sällan jag reser utan en flaska egenproducerade presenter i packningen.
 
Även om man har den nerpackad? Om man vill ha med sig ett bra vin till folk man ska besöka tex? :confused:

Det var ju väldigt viktig information om det är så, det är sällan jag reser utan en flaska egenproducerade presenter i packningen.
vet inte, ring och fråga först.
 
Ha ingen alkohol med dig när du checkar in.
Har sett folk som har blivit avisade i säkerhetskontrollen.

Även om man har den nerpackad? Om man vill ha med sig ett bra vin till folk man ska besöka tex? :confused:

Det var ju väldigt viktig information om det är så, det är sällan jag reser utan en flaska egenproducerade presenter i packningen.


Det är inte tillåtet att ta med sig alkohol om man är kryssningsresenär och/eller åker med Cinderella. Åker man reguljärt på övriga fartyg får man ha med sig nedpackat.
 
Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna).

Jag planerar att vara på plats en timme innan avgång. Reser utan bil. Men hur gör man på plats? Hur hittar jag rätt och hur får jag min nyckel till hytten osv?

Något speciellt jag behöver tänka på? (Allt kring hundarna med pass osv är såklart i sin ordning).

Åker du nattbåt eller dagbåt?
 
När jag skulle till Åland var det en van resenär som såg min situation redan när vi väntade på bussen och pekade vart jag skulle och var man skulle anmäla sig osv. Sen hade personalen span på vilsna själar och visade dem rätt varteftersom. Talade helt enkelt om i luckan redan i land att jag inte åkt förut på egen hand. De var så vana vid det så det var inget konstigt alls.
 
Ha ingen alkohol med dig när du checkar in.
Har sett folk som har blivit avisade i säkerhetskontrollen.
Du blir inte avvisad för alkohol. Däremot blir du av med den. Vill du inte släppa ifrån dig mat, knivar, alkohol och sånt du inte får ha med blir du avvisad.
 
Även om man har den nerpackad? Om man vill ha med sig ett bra vin till folk man ska besöka tex? :confused:

Det var ju väldigt viktig information om det är så, det är sällan jag reser utan en flaska egenproducerade presenter i packningen.
Precis. Då kan du bli av med den, om det är en kontroll. Jag har åkt Viking-kryssning utan att kontroll gjorts också och då hade jag väl kunnat ta med lite allt möjligt :p trist att chansa bara. Meeen om presenten är nedpackad kan du ju kolla med dem om du kan ha den typ i infodisken eller nåt så kanske någon snäll personal kan säga ja, om du har tur. Poängen är väl som jag förstått det egentligen inte att haffa presenter utan att få bort de som kliver på med ölflak och fulvodka pga dyr sprit på båten.

Informationen står både när du bokar och på flera skyltar när du går mot incheckning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
967
Senast: bollen__
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 486
Senast: Paddington
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp