Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade.
Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten då min gamla har typ två knappar i behåll...

Men så till problemet:
I butiken jag var fanns modeller från alla de "stora" kavajmärkena som Animo, Cavallo, Pikeur, Equiline och Kingsland, men trotts detta hittade jag inte en enda som satt riktigt bra på mig :arghh:
Antingen var dem för korta, för korta/smala, för långa eller för långa/breda :crazy:

Min "problematiska" kropp då:
Är kort; endast 160 cm lång, men har väldigt lång överkropp och förhållandevis stor byst samt smal midja och breda höfter. Mina normala storlekar på överdelar är XS - S.

Kavajen kommer främst att användas inom dressyr, bör inte vara av superkort "hoppmodell" då det ser konstigt ut med min överkropp, inte kosta mer än 3000 kr och får gärna vara brun, dock inget krav!

Så vad säger ni buke experter? Finns det hopp om att hitta något? :)

Edit: Kom på att Animo och Equiline går efter italienska storlekar. Jag vet att dem är väldigt små osv. men kan verkligen italiensk 48 vara = svensk 36? För de Animo och Equiline som ändå var "minst fel" så att säga var i just 48...
 
Senast ändrad:
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Undrar samma.

Är strl 36, bh-storlek 70E/65F.

Pattlisor kan vara vår tids mest diskriminerade folkgrupp
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Tack för tipset Equilina! :)
Tack för infon Centaur! :)

Kan inte annat än hålla med dig Annabjorklund! Dock har jag något mindre BH storlek (70D), men fortfarande samma problem...
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Om du hittar en som passar förutom längden, så går det väl att sy upp den lite så den blir kortare? :)
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Jag säger också Spooks!

Jag har 70G och på mig sitter den som ett smäck!
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Var på min lokala hästsportsbutik idag för att kolla utbudet där (som är ganska stort!)

Spooks passade tyvärr inte :(

Däremot hittade jag två på barn avdelningen som verkligen satt som skräddade på mig :o :D
Tyvärr hittade jag ingenting om vad modellerna heter, så är det någon här som vet det? Verkar vara från senaste kollektionen...
(Tänkte mest så att jag kan jämföra priserna på nätet!)

Nr 1 - Kingsland, mörkblå, funktionsmaterial/softshell, raka fickor, "lång hoppmodell"

1004521_384749658315039_1580888957_n.jpg

Kavajen i sin helhet

527047_384750208314984_221257190_n.jpg

Band på vänster sida av kragen

63687_384750828314922_1138920584_n.jpg

Likadant band på högra fickan

543423_384751251648213_615291427_n.jpg

Kingsland brodyr i guld på vänster fickan

Nr 2 - Cavallo, svart (möjligen väldigt mörkt grå), "dressyrkavajsmaterial" dv. Inte funktionsmaterial/softshell, sneda fickor, "kort dressyrmodell"

1174862_384752328314772_1940627210_n.jpg

Kavajen i sin helhet

1185515_384752751648063_2128614347_n.jpg

Cavallo brodyr i vitt på höger fickan

Ursäktar den bedrövliga bildkvalitén!
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Cavallo kavajen var ju bara så himla snygg alltså :love: :love:
 
Sv: Finns det ens en kavaj för min kroppsform?

Kingslandjakka ligner på Osmunda ladies' show jacket, hvis du leter den opp i nettbutikken deres. Den som ligger der har imidlertid andre farger på båndene. Kan det være den? Fins i str. 30-46.
 

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 528
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 285
Senast: lady_vip
·
T
Utrustning Ska nog köpa ny kavaj och är lite sugen på en Kingsland. Ett problem bara :D Jag är jättelång o alla normala storlekar brukar antingen...
2
Svar
20
· Visningar
4 515
Senast: svea08_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp