finns det transporter....

mag

Trådstartare
där man kan manöverera bommen bak, när man står fram. Hästen går in så fint när ledaren är med och står snällt kvar då. Men så fort någon kommer bakom och ska lägga på bommen kastar hon sig ut.
Fanns möjligheten för ägaren att stå framme och göra allt själv skulle det gå bra. Hon har nu tränat lastning i över ett år utan att bommen kommit på.

Sv: finns det transporter....

Finns ju faktiskt ett nytt patent som det stog om i ridsport förra numret tror jag det var...
Men det är faktiskt inte omöjligt att träna bort den ovanan hästen har skaffat sig. Tror du inte att hästen lär sig att man kan stänga bommen innifrån släpet ganska snabbt? Det tror jag.
Det bästa är om man kan skicka in hästen och själv stå kvar utanför, väljer hästen att backa ut när man ska lägga på bommen så får man skicka in den igen. Tillslut så förstår dom att man ska stå stilla när man trixar med bom och lucka.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 085
Senast: Amha
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 243
Senast: Majjijann
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem... 2
Svar
21
· Visningar
2 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka