Finns mitt drömkandar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 070
S

Sia

Har suttit hur länge som helst vid datorn och försökt hitta mitt drömkandar, men var finns det? Existerar det ens?

Såhär vill jag att det ska se ut:

*Svart m. svart fodring och stålspännern (silver)
*Extra bred nosgrimma
*Helst rundsytt
*innåtvända spännen på sidostycken och tyglar
*Pullback-knäppning i nosgrimma

Sen ska det inte kosta en hel förmögenhet heller..helst..

Tacksam för svar!

Sv: Finns mitt drömkandar?

haha!.. det låter precis som mitt ny träns, inget kandar dock! det är från hansbo

schumacher låter det som.

mitt kandar har det du beskrev dock ej pullback på just denna modell.
men tränset har det dock, så det kanske finns på kandar med.
Båda mina är rundsydda, inåtvända spännen. Breda nosgrimmor.

Be en sadelmakare om prisförslag. Ofta kan de väl matcha priserna hos de dyra märkena. Min sadelmakare syr allt i Tärnsjöläder, precis som jag vill ha det.
Då kan du ju bestämma hur varje liten detalj ska vara.

Det blir nog lite hårt att hitta ett komplett sånt kandar....kanske om du plockar ihop ett utav delar du köpt så är det nog inga problem finns överallt.......men om du hittar ditt dröm kandar komplett lär man få hosta upp lite pengar;) de är rätt hårt...man får nog lägga ner lite tid på att leta....mvh zandra

Jag har låtit sy upp ett kandar, exakt som jag ville ha det, bara att peka. Det lädret, de spännena, så här långa tyglar, osv.

Hur kul som helst, kostade som vilken märkeskandar som helst. 3500:-

Jag har detta kandaret (Otto Schumacher):
kandar.jpg

Tror att det har alla sakerna du nämnde. Är ganska dyrt (även om det inte är lika dyrt som Passier), men i gengäld ska det väl förhoppningsvis hålla länge!!;)

Ursäkta att jag bygger på tråden lite:o men är det någon som vet om mitt drömträns finns någonstans i en ensam butik bara väntar på att få komma till nån som gillar mysiga hemmakvällar (med mycket puts och gos) skogsritter och som dessutom har en otroligt snygg ponny:love: :love: :love: ... aj fan det var ju ingen kontaktannons men jag söker ett träns eller kanske två snygga dressyrträns...som inte kostar multum:angel:

1. Svart cob-träns med bred achennosgrimma och mjuk, svart fodring. Pullback. I övrigt smala remmar med "silver" spännen

2. Samma som ovan fast rundsytt.

Komsi komsi....

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 764
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få... 2
Svar
33
· Visningar
6 258
Senast: Centaur
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 526
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka