Finns någon som har avkomma av Lavirco 967 eller Lamburghini 1028

Hur ser den ut hon han
Har den gått bra på tester mm
Berätta gärna lite om hästen. Lynne mm
jag har ett föl på 31/2 månader hingst Brun strimmbläsGick inte så bra på föl primeringen nu i augusti 44p. Han är överbyggd bak .Har inte vuxit så mycke fram.
Traven var m god De andra gångarterna var bra men han påverkades av sin överbygda bak. Han blev oelastisk.
men han blir nog grann Han är på bilden på venster hörn :banana:
 
Hon är lätt i typen, "ädel och feminin" sa de på tre-årstestet.
Visade henne som två-åring och fick 87778= 37 p kl.II
Visad på treårstestet och fick 877789= 46 p kl I som hopphäst och 877777= 43 p kl II som dressyr häst
Hon var dock inne i en tillväxt period vid tiden för testet, och visade varken hoppning el. gångarter så bra som hon brukar.
Hon är trevlig att rida, är positiv och bär sig själv.
Roligt att det finns fler som vågat satsa på Lavirco. Känner dock en del som ångrar att de inte betäckte med honom när han fanns i Sverige, eftersom de flesta av hans avkommor gjorde bra ifrån sig på 3-årstesten....
 
Jag vet en i närheten som har Lavirco avkomma
3 åring Han har gått mycket bra på 3års testet 48 poäng diplom dressyrtalang diplióm hopp 49 p
Jag vet ju inte vad min blir. Han hade ju bäst trav.
Mitt sto är ju av Maraton 600. mamma till fölis. :banana:
 
Visade en e. Laivrco- Lagano på 3-årstest i våras. Tyvärr var den inget vidare, klass III i både hopp och gångarter
:o

Fick bara 40 poäng, men det är i mitt tycke en söt liten häst (ca 1.60), kanske kan passa som en hobbyhäst åt nån som inte har så höga ambitioner..Den är lite loj i temperamentet, det drog ner en del på hoppbetyget..
 
Jag såg en jättefin Lavircoavkomma på treårstestet i våras. Den fick höga poäng och var topp tre både i hoppning och gångarter om jag inte missminner mig.
 
Förutom min Lavirco-dam så visades det en valack e Lavirco på samma test, han fick dubbeldiplom...
 
Den är ägd och uppfödd av en bekant till mig. Kanonfin häst med bra huvud! Stor, högställd med mycket bra typ och stor kapacitet inom både hoppningen och dressyren. Ffa en kanon galopp (fick en 9:a om jag inte missminner mig)
Den ska starta på flyinge på championatet är det meningen :)
 
När är det egentligen bäst och visa sin häst .
som föl eller som åring.
Min lavircoavkomma ska jag nog visa som åring igen som hingst.
Har en kompis som har en avkomma avCamaro M
Han är mycket snygg gråskimmel blir han. De ska visa han nästa helg. :bump:
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: KattenJ
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: Freazer
·
Avel Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem...
Svar
7
· Visningar
1 035
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Cheraderama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp