Finska lapphunds tråden

Sv: Finska lapphunds tråden

Tack! Jag blir oxå helt salig när jag få syn på en finsk lapphund. Alla är helt underbart vackra. Nu börjar jag se fler och fler i min stad, det är kul.

Lycka till med din nya!

:laugh:

Tack ska du ha:), tror det kommer gå toppen..

Här jag bor tror alla människor att jag har en schäfer:p, vilken liten schäfer du har, vilken konstig färg haha.
Har inte sätt en enda finne här nere i söder faktiskt, skönt och ha något som inte alla andra har.:)
 
Sv: Finska lapphunds tråden

Jag har stött på en del och hört talas om en del finska lapphundar som haft lite "problem" rädda, skälliga inte så lätta som man trodde.

Vår uppfödare sa att finska lapphunden var en kanonlätt hund. Vi håller inte med om det.


Älskar min Barre ändå.

Gud vad söt han var, verkligen..

Min finne är väldigt lätt att handskas med men när jag fick honom var han bara rädd för allt.
Jag tror inte rasen är det i sig och kommer skaffa flera av denna ras, eftersom jag tycker det är så en hund ska se ut:), de är inte tillgjorda av människans avel på det sätt många andra hundraser är.
Det är något jag har fastnat vid som inte finns i någon annan ras, tror det är detta vargliknande i ansiktet, färgen , pälsen, ja allt.
Påminner om det vilda liksom, som jag vill ha i en hund.

Tycker du ska fundera på en finne ändå:p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 974
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 331
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 229
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 698
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp