fint med remont grimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare skojfia_me
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 087
S

skojfia_me

hejsan..

jag ska köpa ett nytt träns och tävla dressyr med, jag har redan 3 träns ett pullar, ett vanligt engelskt, och så en remont grimmma!

När man är ute på Dressyr tävlingar så är det ganska vanligt med remont grimma så kanske tänkte köpa det..

Mina häst trivs bra med alla träns....

Min fråga är är det snyggt med remontnosgrimma?? //FIa:p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: fint med remont grimma?

när jag väljer nosgrimma prioriterar jag vad hästen trivs med, inte vad som är snyggt.

Jag tycker att remont är snyggt på vissa hästar, men jag föredrar en mycket löst spänd engelsk på min egen häst, för det är det hon trivs bäst med.

varför be någon annan tala om vad som är snyggt eller inte? det bestämmer du själv...

använd sen den nosgrimma som hästen går bäst på, inte den som är snyggast.

Välj i första hand efter vad hästen trivs med, i andra hand efter vad som är snyggt. Speciellt om du tänker "använda" nosgrimman...

Jag tycker för övrigt att remont är snyggt!;)

min häst går bra med alla träns tänkte bara vad ni tyckte va snyggt:P

Håller med er andra, du måste välja utifrån vad hästen trivs med.

Jag tävlar själv dressyr med antingen acchengrimma eller remontgrimma. Jag tycker att vissa hästar passar i remont medans vissa får ett långt ansikte med remont.
Om din häst går bra med remont och trivas på det så tycker jag att du ska köpa en sådan grimma.

Beror på hästen om det är snyggt eller inte tycker jag.

Jag har alltid tyckt att remont-grimman varit FUL ända till jag köpte en själv till min förra sköthäst och hon var jättefin i den, liksom i engelsk nosgrimma och utan nosgrimma.

Kan du inte lägga in bilder på din häst med de olika nosgrimmorna???

//Lillan

Kardinal skrev:
Tycker remont är den absolut fulaste nosgrimman =S
Visst är den det på vissa hästar men vissa är riktigt snygga iden. Sen så den remont grimman jag rider på är igentligen en till en islandhäst, så den är inte så uppbyggd som dom man har på tex halvblod. Jag har en korsninges"häst" och hon är ett ganska ädelt huvud och lite imot halvblodets ansikte. Men hon passar i remont. det är isisen remont som jag lånar..

Tycker att dom som man köper till tex halvblods hästar nte är så snygga. Men islandhästarnas är grymt snygga..

Lillan_tuff skrev:
Beror på hästen om det är snyggt eller inte tycker jag.

Jag har alltid tyckt att remont-grimman varit FUL ända till jag köpte en själv till min förra sköthäst och hon var jättefin i den, liksom i engelsk nosgrimma och utan nosgrimma.

Kan du inte lägga in bilder på din häst med de olika nosgrimmorna???

//Lillan
Ja lägg in bilder

Kardinal skrev:
Ja, det har du helt rätt i :p
du kollade på dina inlagda bilder och din häst är ett varmblod va?
var inte riktigt säker för det såg så rejält ut och snygg é den

Det beror på vad hästen har för ansikte!:D Om den har konvex nosrygg så är det fult med remont, men om den har konkav hade det kanske varit fint på den!Men jag tycker alla hästar i fin i engelsk nosgrimma!:)

japp, varmblod. Jag tycker han är ganska ful, haha:P Men när det kommer lite mer muskler någon gång i framtiden så blir han nog bra. Och det är ju insidan som räknas =)

Tack

Min häst är snygg i remontgrimma, varvar löst spänd remont med löst spänd engelsk nosgrimma...

Kolla min avatar då! det är en varmblodstravare och jag tycker inte att hon är speciellt snygg... Men världens snällaste att hålla på med och en riktig kelgris är hon!

Som sagt, insidan betyder mest!

//Lillan

Kardinal skrev:
japp, varmblod. Jag tycker han är ganska ful, haha:P Men när det kommer lite mer muskler någon gång i framtiden så blir han nog bra. Och det är ju insidan som räknas =)

Tack

men om man jämför med andra varmblod som jag har sett så ser han helt ok ut.

kan blir riktigt snygg när det kommer muskler

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 272
Senast: dobbis
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka