Firar ni nationaldagen?

Jag tänkte säga nej... men jag ska nog hissa flaggan trots allt (vilket jag avskyr, jag är livrädd varenda gång att något ska gå fel plus att när jag halar den på midsommar är jag aldrig nykter... :angel:).

Jag vill nämligen inte att rasistdräggen ska få försöka stjäla vår flagga. Jag är stolt över att vara svensk och över mycket gott vårt land har bidragit med (jag känner tex FN-soldater som varit i rätt svåra situationer och för dem har flaggan verkligen en betydelse). Man kan vara stolt över sitt land utan att vara rasist.
 
Jag tänkte säga nej... men jag ska nog hissa flaggan trots allt (vilket jag avskyr, jag är livrädd varenda gång att något ska gå fel plus att när jag halar den på midsommar är jag aldrig nykter... :angel:).

Jag vill nämligen inte att rasistdräggen ska få försöka stjäla vår flagga. Jag är stolt över att vara svensk och över mycket gott vårt land har bidragit med (jag känner tex FN-soldater som varit i rätt svåra situationer och för dem har flaggan verkligen en betydelse). Man kan vara stolt över sitt land utan att vara rasist.
Ja gör det! Det är väl det en flaggstång är till för och vad passar då inte bättre än att hissa flaggan på självaste nationaldagen :D

Jag ska även baka en sockerkaka för det har jag varit sugen på sedan igår.
En nationaldagssockerkaka helt enkelt :D

Jag har för övrigt inga som helst problem att vifta med flaggor. Vi bor ju i världens bästa land så sjävklart ska vi fira det :banana:
 
Självklart :) ! Letade fram (och lagade) fasadflaggan. Får nog köpa en ny, men den borde hålla över dagen i alla fall. Planterade nya blommor på trappan igår, och rensade rabatterna lite. Någon speciell mat/bakverk blir det nog inte, men jag har kvar lite red velvet-kaka i kylskåpet att fortsätta festa på :) .
 
Nä, det gör jag inte. Firar öht inte så mycket "nya" traditioner, och med tanke på att jag t.om. gick i skolan 6/6 tills jag gick i 2an på grundskolan, så nä.

Däremot är det tydligen "motorhistoriska dagen" 6/6 också, med massa aktiviteter, så det har jag varit med på några år, samt att ju pappa är helt lyrisk över det :p
 
Nope saknar annandag pingst som rök när 6 juni blev röd dag. Är lite allergisk mot alltför mycket nationalism/patriotism. Flaggviftande undersåtar och kungligheter som vinkar vänligt vinkar tillbaka. Dessutom känns det att inte som 6 juni betyder något som 14 juli Frankrike, 4 juli i USA eller 17 maj i Norge. Känns artificiellt. Men jordgubbar låter som en utmärkt idé :d
 
Nä inget firande så helt i sin ordning från min sida då den ända högtiden/röddag jag firar är midsommar😍.

Tycker att riktiga midsommar ska bli röd dag.
 
Firar inte dedikerat men det är en ledig dag och solen skiner så jag var i Slottsskogen med en kompis och lyssnade på Göteborgs symfoniker och åt jordgubbar. Sedan bar det av till Liseberg och nu väntar vi på Hollywood Vampires. Inte en alldeles vanlig onsdag, alltså :-) dessutom var jag mycket glad åt sovmorgon efter sen kväll på Ullevi.
 
Firat genom att jobba ;) Sen drog vi till gymmet för att sen grilla lite till middag... en vanlig dag alltså :D
Gillar inte att trängas med folk, det får jag nog av på jobbet med nationaldagsfirande kunder som skulle frossa i jordgubbar hehe.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 691
Senast: Badger
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 745
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
766
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp