Firar ni nationaldagen?

Svärmor som är från Chile bjöd på firande i form av grill och tårta. De är ju väldigt noggranna med att fira Chiles nationaldag och således även den svenska. Själv är jag mest glad över att vara ledig och kunna vara ute och greja i trädgården.
 
Jag firade med att jobba!
Kollegorna pratade om Nationaldagsbakelse som ska vara typ mazarinbotten med jordgubbar. Vi kom aldrig till skott att göra dom men enligt en snabb googling så var det en Helena som vann med receptet i en tävling som utlysts 1994 för att få fram en bakelse särskilt för Sveriges nationaldag :up::)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 746
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
766
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp