Bukefalos 28 år!

Fiskenäts fläta

S

speedygirl

Är det någon som har bilder på hur en sådan ser ut. Och även lite knep på hur man ska göra. Har nämligen en shettis med väldigt lång man som jag skulle vilja göra det på. Och sedan sätta manrosetter vid varje "knyt", hoppas ni förstår vad jag menar.
 
Sv: Fiskenäts fläta

hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.
 
Sv: Fiskenäts fläta

satanic skrev:
hej bild har jag inte men börja att dela in manen i tofsar sen så delar du toffsarna i 2 delar o sätter ihop den ena halvan med halvan från tofsen brevid.
Den toffsen vid manken och öronen delar du ej på utan sätter ihop den hel.... fortsätt så hela manen tills den tar slut.


Men om man räknar med att manen är gaska tjock på en shettis. Hur mycket ska man då ta till en tofs innan man delar den. Ja om man räknar med piggarna på en mankam?
 
Sv: Fiskenäts fläta

det får du bestämma hur stora du vill ha o hur mycket du orkar hålla på ju fler tofsar destu mer jobb
 

Liknande trådar

Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
Svar
4
· Visningar
183
Hemmet Jag köpte en LG med oled-skärm för ett tag sen, den hade stått som demo. Såg inget konstigt på den i början, men när streamingtjänsten...
Svar
2
· Visningar
245
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 799
Senast: Juli0a
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 397
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp