Bukefalos 28 år!

Fiskgratäng i micro?

T

Tispe

Då jag vaknade tvärt i morse av att jag var HUNGRIG så började jag se vad jag hade och öppnade frysen och hittade ett paket fiskgratäng men på den stod det att man inte kan laga den i micro utan man måste använda ugnen:confused:. Nu ville jag inte ha fiskgratäng men jag blev ändå förvånad att kan man inte tillaga fiskgratäng i micro? Varför i sådana fall?
 
Sv: Fiskgratäng i micro?

Skumt! Kanske för att man måste ha så lång tid för att fisken ska bli genomkokt?
 
Sv: Fiskgratäng i micro?

Är den i folieform kanske det beror på det? Annars vet jag inte, de flesta färdigrätter går ju att göra i micro?
 
Sv: Fiskgratäng i micro?

Det går alldeles prima att köra den i micron :D ta ur den ur folieformen bara.
Däremot blir det mycket godare om man orkar vänta på ugnen, men det tar ju så sjuuuukt lång tid.
 
Sv: Fiskgratäng i micro?

Det kan vara svårt att få den jämnvarm i micron. Risken finns att moset i utkanten nästan blir segt samtidigt som delar av fisken är kall. Jag tror att det är därför det står att den inte ska köras i micro. Det är samma sak med en del fryspizzor. De bör värmas i ugn för att komma till sin rätt helt enkelt, men det går att värma i micro om man inte är så kinkig ;)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 212
Senast: tott
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 645
Senast: Sirap
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 152
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp