Fixa nytt pass och stamtavla ?

urkella

Trådstartare
Köpte i söndags en hund, men har lite frågor, kan man få fram nytt pass? Förra ägaren hade haft honom utlånad på foder och hon som hade haft honom vägrade lämna tillbaka papprena (dom fick ta till advokat för få tillbaka hunden) Största problemet är att han inte är reggad i SKK ännu då han är importerad från spanien (lagligt, har fått alla de papprena) Men dom borde väl ha info och sådant lagrat, för tycker ju att papper kan ju komma bort. Har hans Namn, födelse datum och chipnr borde man inte kunna få papprena på det ?
 
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

För att få registrera honom i SKK måste du ha en exportstamtavla från Spanien, som är underskriven, stämplad och allt sådant. Den måste skickas in i original till SKK, som stämplar själva och skriver dit hundens nya svenska regnr.

Att skaffa nytt pass går såklart, men en annan veterinär kan inte intyga att han är vaccinerad tidigare, eftersom han själv inte kan se något bevis på det.
 
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

ok, Ska få hjälp att maila förmedlarna som tog in honom till sverige och få se vad dom säger.

Detta pappret har jag fått med honom:
formulario-de-identificacion-canina.jpg


Men detta stal fodervärden :mad:
justificante-de-inscripcion1.jpg


Men sista borde väl gå att få fatt via förmedlarna ? Annars kan jag inte få fram en exportstamtavla :(
 
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

Jag kan tycka att det är förra ägarens ansvar att ta fram pappren och jag tycker faktiskt att det var deras ansvar att se till att hunden blev ordentligt reggad. :mad:

Denhär sk rättstvisten, har du sett papper på att den är ordentligt utredd och att de verkligen har rätt att sälja hunden? För finns det beslut på att hunden ska tillbaka så ska ju även hundens papper följa med.

Huruvida du kan få nya "orginal"papper låter jag vara osagt för där är jag inte insatt
 
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

Ny orginalstamtavla bör gå att få från fd hemlandets kennelklubb för x antal kronor.
 
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

Han såldes till 1/3 av vad hon gett för honom pga detta, men ska prata med henne om jag iaf kan få namn och nr till hon som hade honom på foder innan om man kan få papperna, men hon hade innan bara nekat till att hon inte hade dom kvar uppfattade jag det som, men ska kolla igen.

Gnist: Okey ska kolla upp det :)


Någon som är bra på spanska här ? fattar inget alls utav vad som står på sidan :crazy:
rsce.es
 
Senast ändrad:
Sv: Fixa nytt pass och stamtavla ?

Han såldes till 1/3 av vad hon gett för honom pga detta, men ska prata med henne om jag iaf kan få namn och nr till hon som hade honom på foder innan om man kan få papperna, men hon hade innan bara nekat till att hon inte hade dom kvar uppfattade jag det som, men ska kolla igen.

Gnist: Okey ska kolla upp det :)


Någon som är bra på spanska här ? fattar inget alls utav vad som står på sidan :crazy:
rsce.es
översätt sidan via babelfish, blir kanske inte 100% korrekt men läsbart lär det väl iaf bli x) funkar tills vidare iaf
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 305
Senast: Korven
·
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 286
Senast: Korven
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 610
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp