Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso

quarter4ever 2
Artline 1
Hemlig 1
madalitso 1
 
hemlig röstar på quarter4ever
Då hon vill välja in temperament fastän det inte finns som bedömning.
Vet att det är en andra röst men det var vad jag hittade nu.
men va? det var för det första skrivet med tydlig hänvisning till OT och för att jag på riktigt tycker att det är en variabel väl så värd att bedömma såsom vad man kan "se" dvs extremiterar etc
Och jag VET att det är första DL men det känns ändå väldigt lätt att du lägger en andraröst på mig utifrån detta ?
 
Kikade på deltagare listan eftersom det kändes som jag hade lite för få deltagare och inser att jag helt har missat @Artline men hon har bara skrivit ett inlägg sent igår att hon hade hittat tråden så det var ju inte så konstigt.
Men att jag även hade missat @LenaH får mig att fundera, jag brukar antingen hålla med henne eller hamna i krig med henne men där här gången har hon gått mig helt förbi, inte så många inlägg än så det kanske är anledningen till det.
 
Jag skulle egentligen vilja få veta lite mer hur @Madalitso tänker med sin röst, men för att inte missa dl så tänker jag ändå rösta nu. Snurrfian röstar på Madalitso eftersom hon lägger en röst på hemlig med en märklig motivering och utan att ha reagerat på att Magnum har skrivit exakt samma sak ett inlägg före. Det känns lite slarvigt och det brukar vara ulvar som lägger slarviga röster i dl 1.
 
Jag har haft lite drama här hemma så jag ska läsa de få inlägg som skrivits innan jag kommer med några djupsinnigheter.
 
Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso

quarter4ever 2
madalitso 2
Artline 1
Hemlig 1
 
Fast varför skulle hon välja sida? och visa det?
Jag tycker det är skummare att hon lägger en andraröst - men det hade hon ju inte gjort när du röstade.
Fast jag skrev ju att hon INTE valde sida med det svaret ;)

Jag skulle egentligen vilja få veta lite mer hur @Madalitso tänker med sin röst, men för att inte missa dl så tänker jag ändå rösta nu. Snurrfian röstar på Madalitso eftersom hon lägger en röst på hemlig med en märklig motivering och utan att ha reagerat på att Magnum har skrivit exakt samma sak ett inlägg före. Det känns lite slarvigt och det brukar vara ulvar som lägger slarviga röster i dl 1.
Jag röstade på hemlig och inte magnum på grund av hemligs motivering till svaret. Inte för att hon svarade just det hon gjorde.
 
Fast jag skrev ju att hon INTE valde sida med det svaret ;)


Jag röstade på hemlig och inte magnum på grund av hemligs motivering till svaret. Inte för att hon svarade just det hon gjorde.
Fanns det sidor att välja? O_o Mest nyfiken på hur du menar, jag ser liksom inte så stor skillnad på hemlig och magnums val och motivering vilket gör att jag undrar lite...
 
men va? det var för det första skrivet med tydlig hänvisning till OT och för att jag på riktigt tycker att det är en variabel väl så värd att bedömma såsom vad man kan "se" dvs extremiterar etc
Och jag VET att det är första DL men det känns ändå väldigt lätt att du lägger en andraröst på mig utifrån detta ?
Hänvisning till ot är inte detsamma som om det vore skrivet i ot-färg, tycker jag.
 
Är lite fundersam på att hemlig så snabbt valde att haka på med en andra röst. Fast det är jo första dl och alltid svårt att rösta då. Men det gör mig som sagt fundersam. Tycker inte riktigt någon sticker ut vilket gör jag tycker det är så svårt att rösta.
jag är också fundersam över Hemligs röst. Inte för att det är en andra röst utan för att andra rösten är motiverad med en OT-terori. Men det behöver inte göra Hemlig ond utan jag undrar snarare om hon hade lagt en sådan klantig röst om hon vore ond.
 
Måste rösta nu då sambon o jag ska ha lite kvalitetstid innan han åker på jobbvecka. :heart
Så blir lite sporadisk koll här ikväll.

Magnum röstar på quarter4ever

Hon har kloka tankar om lekens status hittills. och håller även med mej och LenaH att det rimliga bör vara 4 ulvar.

Meen gör en liten liten notering dock att det faktiskt möjligen kan vara 3 ulvar.
Kanske ulv som vill så ett litet frö av tvivel på fyra i flocken? Dvs ulvarna själva är väl de som gynnas av att vara fyra om goda tror de är bara tre.

/Mvh avd långsökta teorier i dl 1:p
Jag tycker detta är lite tunt och vi greppar alla luft just nu. Men det sticker mig i ögonen att magnum gärna vill kasta ljus på quarter4ever och ulvförklara så tidigt.

Sen vill jag inte lägga en andra röst så här tidigt :)

Loons röstar på magnum

S
 
Kom precis hem och läser ikapp, så nån kanske redan kommenterat det jag skriver.
Jag kan ju göra mig lite utsatt då genom att spåna i rollfördelningen! :p

11 deltagare torde ge 4 ulvar mtp att det är rätt starka goda specialroller och ingen (känd) twist.
Det är mitt tips iaf.

Jag tvivlar på fyra onda eftersom det skulle kunna bli avgörande dag (natt) 2. Oftast brukar man ju räkna för att avgörandet ska kunna ske tidigast dag 3. De goda specialrollerna är visserligen starka, men det gäller ju att alla överlever annars blir det snabbt väldigt försvagat (jämfört med när specialrollerna är utspridda på fler).
 
Fanns det sidor att välja? O_o Mest nyfiken på hur du menar, jag ser liksom inte så stor skillnad på hemlig och magnums val och motivering vilket gör att jag undrar lite...
Har sett det nån gång att svar på obligatoriska frågan analyseras efter vilka som svarat likadant, och att det då skulle vara tecken på att de är på samma sida. Det jag syftar på.
Sen kanske det inte gäller har där det inte är någon ond utanför lyan, men jag behövde nån anledning till att lägga en röst på någon :o
 
Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum

quarter4ever 2
madalitso 2
Artline 1
Hemlig 1

Magnum 1
 
Även om jag inte direkt håller med @Magnum om hennes teori - det är typiskt q att state the obvious ;) så tycker jag ändå det är en teori som har lite förankring i leken till skillnad från OT-rösterna.

@hemlig s röst skaver mera för mig isf.
 
Obligatorisk fråga att svara på innan dagdl imorgon:

Vilket delpoäng är viktigast och varför?

Rastyp
Huvud hals & bål
Extremiteter (alltså benexteriör) & rörelsernas korrekthet
Skritt
Trav

Nu går den dödströtta LL och sover. Återkommer imorgon förmiddag igen!
Nu har jag inte koll på fjordavel.

Jag håller med er om att hållbarheten är viktig samtidigt att även rastypen är viktig. Så länge fel benexteriör och rörelsernas okorrekthet inte är något vanligt problem i rasen så vill jag nog prioritera rastypen då fjordingar är en speciellras.
 
Har sett det nån gång att svar på obligatoriska frågan analyseras efter vilka som svarat likadant, och att det då skulle vara tecken på att de är på samma sida. Det jag syftar på.
Sen kanske det inte gäller har där det inte är någon ond utanför lyan, men jag behövde nån anledning till att lägga en röst på någon :o
ja det brukar kunna analyseras OM det finns en ond utanför lyan som vill signalera på något sätt till lyan- men precis som du skriver själv så är inte fallet i denna leken....
 
ja det brukar kunna analyseras OM det finns en ond utanför lyan som vill signalera på något sätt till lyan- men precis som du skriver själv så är inte fallet i denna leken....
Som sagt, måste ha nått att rösta på.
Och det fick iallafall igång folk till att skriva och rösta :p
 
Då tycker jag att @Loons röst på Magnum sticker ut ännu mera - att tycka det är svagt att misstänka någon för att vara ulv i DL1 när det väl är vad vi håller på med?

LenaH röstar på Loons

för att hon tycker det är misstänkt att misstänka någon.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 866
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 711
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 446
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 243
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp