FL och nytt jobb?

Fille

Trådstartare
Någon som vet hur det är om man är föräldraledig från sitt fasta jobb och under föräldraledigheten får nytt jobb? Hur gäller det med uppsägningstid?

Någon som vet hur det är om man är föräldraledig från sitt fasta jobb och under föräldraledigheten får nytt jobb? Hur gäller det med uppsägningstid?
På mitt förra jobb sa folk upp sig när de hade tre månader kvar av sin FL. Tillträdesdatumet på nya jobbet var ju när FL var klar.

På mitt förra jobb sa folk upp sig när de hade tre månader kvar av sin FL. Tillträdesdatumet på nya jobbet var ju när FL var klar.

I detta fall kan tillträdesdatumet komma att bli innan FL är slut (dvs personen får ta bort sina dagar från försäkringskassan så hen bara får lön från nya jobbet). Personen har en månads uppsägning.

I detta fall kan tillträdesdatumet komma att bli innan FL är slut (dvs personen får ta bort sina dagar från försäkringskassan så hen bara får lön från nya jobbet). Personen har en månads uppsägning.
FL är väl alltid slut när den är slut :) Personen kan ju inte jobba och vara FL samtidigt.

Hade jag varit personen hade jag sagt upp mig en månad innan tillträdet på nya jobbet.

Däremot måste man dubbelkolla hur länge innan man måste ändra sin FL till arbetsgivaren. Är det två månader? Vi hade tre månaders uppsägning så det behövde ingen tänka på...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 394
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
933
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hur fungerar det när den föräldern som är föräldraledig är så sjuk att hen inte kan ta hand om barnen? Jag ska börja jobba efter min...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Crossline
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
878
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31