Fläck i ögat?

JuniNatt

Trådstartare
Jag träffade min kompis nys valp idag, en papillonblandning på 9 veckor. Han är väldigt söt på alla vis :love: och alldeles underbar!

Jag såg att han har en fläck typ i ena ögat. Det ser ut som en vit fläck och är väl ca 1,5 x 4 mm. Eller jag vet ite precis hur stort men det är i nederkanten av ena ögat och är halvmåneformat typ.

Nån idé på vad det kan vara? Kompisen hade inte sett det innan så jag vet inte vad hon kommer göra.

Sv: Fläck i ögat?

Det kan vara en skada på ögat och kräver i så fall omedelbar veterinärvård. Vid ögonskador är det oerhört viktigt att hunden får vård så snabbt som möjligt.

Annars kan det vara en gammal skada, eller något annat som borde ha omnämts i besiktningen. Vore det min hund skulle jag kontakta veterinär vid minsta tvivel.

Även om valpen är en blandras gäller konsumentköplagen, så hon kan reklamera om det är en utläkt skada som inte påtalats. Säljaren har upplysningsplikt.

Sv: Fläck i ögat?

Det skulle också kunna vara hundens färg, ex. blue merle hos hundar kan uttrycka sig som bara en liten fläck i ögat men annars är hunden en helt annan färg. Vad är det för korsning?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Sharpless
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 076
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Hur ser era erfarenheter ut vad gäller könsmognad hos framför allt hanhundar? Vid vilken ålder kan de anses vuxna, när drar könsdriften...
Svar
17
· Visningar
2 043
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 215
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?