Fladdrig lektion

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare cewe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 309
Status
Stängd för vidare inlägg.
Herreduminje vad det är svårt rida Dechan, det är liksom så mycket rörelse i den hästen så jag känner mig som en smörklick i en het stekpanna.
Är grymt imponerad på folk som öht tänker tanken på att sitta ner ett helt dressyrprogram.
Att jag är väldigt stel i höfter och korsrygg gör inte saken bättre.

Det är en väldigt trevlig häst, lite spänd men ändå lyhörd. Dock tröttnade han lite i slutet på skumpedumpen som satt uppe ryggen (stackarn). Fast ett tag gick han riktigt fint.

Som tur var red vi inga avancerade övningar, det var sitsträning :angel: och rida korrekta ridvägar.
Gick faktiskt bättre i torsdags när vi red sluta längs diagonalen, men jag tror jag var mer koncertrerad då.

På torsdag är det Tema-teori dvs ingen lektion öht så då tänkte jag passa på filma dottern, hoppas hon får någon kul häst.

Apropå dottern har hon fått ett jättespännande erbjudande som ev blir av fredag eller lördag. Återkommer när det blir av, hon vill vara lite hemlig ifall det inte blir som tänkt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 668
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
416
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Fyy känns inte som jag haft helg öht Lördagen tillbringades på jobbet!!!! men att göra klubbens bokföring. Passade på samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Bildtråd