Bukefalos 28 år!

Fläskfilé i kyl

pepp

Trådstartare
En såndär nojjig fråga :Det
Köpte en fläskfilé för nån vecka sen, skar upp den, marinerade och la direkt in i frysen.

Tog nu fram den torsdagkväll och har inte haft möjlighet att grilla den.
Tänkte steka upp den ikväll, borde det vara ok? Kommer givetvis lukta på den och så innan :)
 
En såndär nojjig fråga :Det
Köpte en fläskfilé för nån vecka sen, skar upp den, marinerade och la direkt in i frysen.

Tog nu fram den torsdagkväll och har inte haft möjlighet att grilla den.
Tänkte steka upp den ikväll, borde det vara ok? Kommer givetvis lukta på den och så innan :)
Jag skulle inte tveka men så struntar jag ju i bäst-före och sista förbrukningsdag också och själv ska jag äta ris och köttfärssås där köttfärsen passerade sista förbrukningsdag med 5 dar (jag var tvungen att titta efter annars hade jag inte ens bemödat mig). :p

Ser det okej ut och luktar okej så är det okej. :up:
 
Ja, nej det där hade jag inte tvekat över, inte när det gått såpass kort tid.
Det är lite annat om det hade handlat om att den var inköpt för ett år sedan och nedfryst, men en vecka, nä där hade ja inte tvekat i alla fall, men det är jag det. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ännu en sommar närmar sig och min lägenhet är varm. Det har i vår varit upp till 23-24˚ fast elementet är av. Har haft 23˚ i några...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 472
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 227
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 885
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp