Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den bästa träningen är den som är rolig!
Mitt "flås" (kondition) är under all kritik.... Dessutom är jag 55+ till åren. Vad ska/bör jag träna för att någorlunda snabbt få en bättre kondis.... Spinning, Löpning, allmän jympa på friskis....eller nåt annat.... Vad har den samlade kloka Buke expertisen för tips....
Du kanske har fel teknik?Problemet är att jag tränar styrka regelbundet, jag spinner.... men får inte upp flåset....100 m löpning och jag faller halvdöd ner till marken (känns det som i allafall)....
Det enklaste är ju att börja med promenader och sen utöka gradvis med att jogga kortare sträckor som förlängs efter hand.
Mitt "flås" (kondition) är under all kritik.... Dessutom är jag 55+ till åren.
Problemet är att jag tränar styrka regelbundet, jag spinner.... men får inte upp flåset....100 m löpning och jag faller halvdöd ner till marken (känns det som i allafall)....
Man ska inte springa så man faller halvdöd ner. När jag sprang så gick jag en bit, sen joggade tills jag blev andfådd och pulsen steg (i början innebar det bara 10-20 steg), då avbröt jag och promenerade tills andningen var normal igen, sen joggade igen och så där höll jag på. Fick rätt fort upp konditionen så. Intervaller is the shit!Problemet är att jag tränar styrka regelbundet, jag spinner.... men får inte upp flåset....100 m löpning och jag faller halvdöd ner till marken (känns det som i allafall)....