Fleece-lindor.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jassii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 581
J

Jassii

Hejsan!:) Vi undrar om det är under fleece lindor man inte behöver ha paddar?:crazy:

/ Jasmin och Erica:rofl:

Sv: Fleece-lindor.

du behöver inte ha paddar under fleece lindor, jag föredrar däremot att ha det!

jag har paddar under allt, även fleecelindor, då jag brukar ha det när jag galopperar mycket och konditionstränar och då glider det så lätt.

Jag rider aldrig med fleece lindor. Därimot lindar jag med dom på natten och använder då back on track paddar under. När jag rider har jag elastiska lindor med padd under eller sånna med hälften fleece.

Det beror väl på varför du ska ha lindor, vill du ha det för att det ska vara snyggt behöver du väl nödvändigtvis under fleecelindor, vill du det lilla stöd man kan få skulle jag ändå rekomendera att linda med paddar under.
Har alltid paddar under alla lindor.

Om man rider med fleece lindor behöver man inte det, men jag rekommenderar inte att ha det som vanligt stallbandage. Min ena pålla stod bara en natt med endast fleece lindor och fick "brännskador".

Du behöver inte ha paddar under oelastiska lindor dvs: Fleecelindor. Många det ändå och det skadar inte precis

ja när man rider behöver man inte ha paddar, men som zara säger ha inte det som stallbandage om ni inte har paddar under lät at få värmeslag och brännskador

Egentligen finns det ingen anledning att linda utan paddar, stödet blir så minimalt utan och dessutom blir det _väldigt_ varmt. Prova att linda ett ben, låt det sitta på en stund och ta sedan av det, så känner ni vilken värmeutveckling som sker.

Jag föredrar att linda med paddar under.

Jag lindar aldrig utan paddar, fleece eller ej!!:crazy:

Jag litar helt enkelt inte på min förmåga att linda absolut helt jämt, och senskador är verkligen inte att leka med. Går lindan upp och hästen trampar på den är det liiite mindre risk att senan skadas om man har padd under.

De "nya" lindorna med fleece innerst som ska fungera som padd år den yttre elastiska skulle inte komma i närheten av min häst...:cool:

Ja lindar också alltid med paddar blir helt konstigt utan sitter inte bar och stilla och vet inte allt vad det gör. Men man gör som man vill.

som de flesta andra säger. Du behöver inte ha paddar under oelastiska lindor (fleece) men visst ger det mer stöd om du har paddar.
Tänk dock på att om man gör sina egna fleecelindor att man klipper tyget från rätt håll ifall man vill att de ska vara oelsatiska.När jag gjorde egna så klapp jag åt fel håll så jag fick elastiska fleecelindor. Då "måste" man ha pad under.

man borde ha paddar under både fleece och framför allt elastiska benlindor..:smirk: annars fördelar de inte trycket..

man ska alltid ha pad under. oavsett om det är fleecelindor eller elastiska eller om man ska ha stallbandage.

jag har inte paddar under flecce lindor.. Det blir för tjock då med dom som jag har.

Jag har aldrig paddor under då jag bara har fleccelindor eller lindor men ½flecce ½strech..

Men ska köpa ett par vita lindor nu i flecce men även ett par vita i strecha och då komer jag självklart att paddar.

Om du bara lindar med fleece-lindor blir de bara veck på veck, de blir inget stöd o trycket fördelas inte och det blir skarvar över hela benet:cool:.... de bästa är att ha filt paddar under lindorna.. är lindorna för tjocka och för långa har du antagligen skaffat dig ett par "stallbandage" lindor... det finns tunnare och kortare som används till ridning..

Senast ändrad:

jag vet vad som är skillnaden...
Jag ska köpa ett par paddar och lindor ( som jag skrev) sen så har jag nästan alltid bara lindat bak. fram bara ibland. där har jag annars vanliga senskydd.
Jag använder lindorna för tillfället mesta för att dom ska skydda imot stryckningar, mina bakbensskydd har konstig pass form så jag måste köpa nya..

dessa lindor som är hälften av varje är bara skit..tycker bara att det är dumt att sådana tillverkas över huvud taget eftersom de lurar folk till att inte använda paddar under...en fleecelinda kan inte ersätta en pad..

Ni som använder paddar, vilken typ av pad är det (vanliga quiltade blir ju för tjockt)? Lindar själv med fleece direkt på benet men skulle helstt ha pad under. Funderar på att sy egna av ett enkelt lager fleecetyg bara.

Mozarten

Liknande trådar

Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
208
Senast: Bison
·
Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
200
Kropp & Själ Jag måste ha benet lindat några veckor till. Men hur sjutton får man lindan att sitta kvar? Ska vara hela underbenet, foten till knät... 2
Svar
35
· Visningar
1 582
Senast: sthu
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka