Flegmatisk

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare zenta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 8 188
Z

zenta

Hej alla " travisar" jag blev sittande framför tv:n och tittade på trav och hörde flera gånger att dom sa att hästen var flegmatisk. Kan nån vara snäll och förklara vad flegmatisk betyder./Zenta

Sv: Flegmatisk

Man brukar säga att en häst är flegmatisk när den är lite trög och oinspirerad.

Sv: Flegmatisk

Man brukar också säga att hästar är flegmatiska om de skiljer på tillexempel värmning och lopp, dvs att de är typ "lata" i värmningen och tar det lungt, kanske tjaffsar lite med aktionen och sedan skärper sig i lopp igen och gör en kanon insats, typ som Super Light.

Svaret ovanför är förstås också korrekt.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 160
Senast: Pinus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka