Fler som blir lite full i skratt och förskräckt när man tittar på vissa sadel sidor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 037
D

diny

Man kan hitta sidor där det står att sadeln passar alla ryggar trots det är en bom. Sadlar som ska ge bogfrihet där de på flera bilder så ligger sadeln på/över bogarna. En ny islandssadel på närmare 60cm som är av den fastare typen av bomlös. Sadelgjordar som är spända mitt på magen mm

Är det fler som märkt sådana saker i sadeldjungeln?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fler som blir lite full i skratt och förskräckt när man tittar på vissa sadel sid

Ja, tyvärr är det många ÅF/tillverkare som påstår både det enda och det andra om sina sadlar som inte riktigt stämmer...

Sv: Fler som blir lite full i skratt och förskräckt när man tittar på vissa sadel sid

brukar läsa ofta i sadelannonser;
xxx bom, sadel som passar alla hästar

hur kan en sadel passa alla ? :crazy:

Ja så brukar det stå när folk ska sälja wintec sadlarna att den passar dom flesta hästar pga att man kan byta bomvidd på den...;)

Tycker det bara finns sånnt :angel:

Ja så brukar det stå när folk ska sälja wintec sadlarna att den passar dom flesta hästar pga att man kan byta bomvidd på den...;)

har själv ägt en wintec...och nej, sadel passar inte alla.
en kompis skulle låna den för att vi trodde på att den var så pass justerbar att den skulle passa på alla hästar..men så var det inte.
hade även lite problem med detta då jag skulle sälja den då diverse köpare också trodde samma sak..slutade med att jag fick sadeln i retur måånga gånger innan den tillslut kom iväg.

dåliga reklamer från tillverkarna tycker jag..det är som om de vill att folk ska skita i hur sadlarna ligger på hästryggarna..

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 425
Senast: Lavinia
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 454
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en ny häst och jag fick inte med någon utrustning när jag köpte honom. Min engelska allroundsadel som jag hade på...
Svar
15
· Visningar
4 782
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 681
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025