Bukefalos 28 år!

Flexijoint, pulver eller flytande?

Coop

Trådstartare
Tänker börja ge mina spatthästar flexijoint och såg att det finns både flytande och pulver. Dock står det inte hur mycket man ska ge av varje så jag vet inte vilket som blir billigare?

Någon som även provat att ge flytande och någon därute som vet hur mycket man ska ge av varje??

:bow:
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Förlåt, såg nu att jag la den i fel forum!
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Finns det flytande utan djävulsklo? Har själv bara använt pulvret (på hund) med mycket fint resultat.
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Jag är mycket försiktig med smärtstillande, särskilt om hästen ska röra sig (allt utom boxvila alltså)
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Det beror ju lite på vad man själv har för inställning till smärtstillande och vad hästen ska göra.

Själv tycker jag att det är riskabelt att rida eller ö h t arbeta/släppa hästen om den är smärtstillad, det kan ju innebära att den förvärrar något som faktiskt gör ont men som maskeras av preparatet.

Det finns veterinärer som förordar att i vissa fall arbeta hästen under smärtstillande för att återuppbygga svaga muskler som inte används p g a smärta, för att stärka området och därmed komma till ett tillstånd utan smärta. Det kan man tycka vad man vill om, men i så fall hade jag velat stå under strikt veterinärkontroll och verkligen vara säker på att jag arbetar hästen på det sättet veterinären avser (för att inte göra ont värre).
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Tack så mycket för informationen :bow: Då vet jag hur jag ska göra!
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Nä. Just nu får han LitoVet och nyponskal.
Han har strålbenshälta fram.
Är f-81.:love:
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Stålmannen!!

Jag hade nog valt pulvervarianten för att inte riskera att missa något tecken.
 
Sv: Flexijoint, pulver eller flytande?

Japp. Utdömd nu 3 gg.:o
Ska äta upp LitoVet-burken först, har ½ burk kvar. Sen blir det Flexijoint, pulver.
Sett bäst effekt på honom när han åt Flexijoint pulver + Omega3 oljan. Men Omega3oljan finns inte att få tag på längre...:confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: lillan222
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 324
Senast: Lutten
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 377
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp