Flexikoppel - rep eller band?

Sv: Flexikoppel - rep eller band?

Den enda skillnaden är väl att band är starkare än rep? Eller har jag missuppfattat det hela tro? :o Jag har rep iaf :)

:)
Utan att ta någon ytterligare flexikoppelsdiskussion;

Varför väljer man det ena framför det andra? Har ett repflexi nu som jag är nöjd med. Finns det några fördelar och nackdelar med respektive? Väger bandet mer än vad repet gör? Någon av dem som är lättare att dra ut?

Tusen tack för svar!
Jag skulle välja band för gillar inte flexkoppel.Mitt flexkoppel gick sönder och då var det inte kul.

:)Jag skulle välja band för gillar inte flexkoppel.Mitt flexkoppel gick sönder och då var det inte kul.
Jag har använt flexikoppel i drygt 20 år, det ena är faktiskt så gammalt o har aldrig gått av, trots att det är underdimensionerat för hunden, nuvarande jycke drar en hel del o kopplet är ff helt.

mitt gick också av. det var precis lite över ett år gammalt så garantin hjälpte inte. jag tyckte att jag tagit i när jag köpt koppel till 50 kg hund när jycken vägde 25. det blev en ganska obehaglig situation när min då superaggressiva hund sedan sprang iväg och attackerade en främmande hund (som tack och lov inte fick en skråma).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 762
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 836
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vab eller inte
  • Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur