Lyan
Trådstartare
Jag följer ett instagramkonto som har fått in en föräldralös flodhästunge. Han är såklart fullständigt bedårande
Men kommer han att vara lika bedårande som vuxen? De säger att han kommer att flytta ut och bli vild igen precis som deras föräldralösa elefanter, men flodhästar är ju redan ett av världens farligaste djur när de är uppvuxna vilda så hur kommer det att bli med en nappad och bortskämd flodhäst som är präglad på människor? Jag är självklart långt ifrån lika kunnig som de som har hand om honom är så jag gissar ju bara, men med tanke på hur missanpassade och aggressiva många nappade tamdjur blir och hur aggressiva flodhästar redan är i grunden så känns det som att de riskerar att släppa ut en framtida mördarmaskin
De har en till som är ca ett år också och han går bakom elstängsel till skillnad mot Bumpy som behandlas som en liten hundvalp. Jag har inte hittat något om vad de planerar att göra med den äldre när han är helt avvand, men jag antar att han ska släppas ut också. Förhoppningsvis har de något stort inhägnat lämpligt flodhästboende, men jag har inte sett något om det iallafall
De har en till som är ca ett år också och han går bakom elstängsel till skillnad mot Bumpy som behandlas som en liten hundvalp. Jag har inte hittat något om vad de planerar att göra med den äldre när han är helt avvand, men jag antar att han ska släppas ut också. Förhoppningsvis har de något stort inhägnat lämpligt flodhästboende, men jag har inte sett något om det iallafall