Flugfiskare

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Irenes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 084
Sv: Flugfiskare

Har en pojkvän som flugfiskar, men jag har bundit flugor till honom det är ju jättekul!
Jag spinnfiskar, fick en jätteöring för nåt år sen i havet som jag är mycket stolt över, typ 5kg om jag inte minns fel :D

Jag fiskar mer än gärna, men just flugfiske är helt nytt för mig. Provade förrförra sommaren och blev helt såld!

Jag fiskar mer än gärna, men just flugfiske är helt nytt för mig. Provade förrförra sommaren och blev helt såld!
DET här är något jag är orolig att drabbas av...alla som flugfiskar verkar vara så fanatiska...ungefär som golfare...

Lika bra att börja lägga undan ett kapital, flugfiskegrejen är nästan mer prylkåt än kameragrejern :rofl:

Vi var och fiskade idag. Dock inte flugfiske utan bara med kastspö. Det var nog lite för varmt idag för det nAppade dåligt. Men kul hade vi ändå. Vad ska det vara för väder då det nappar egentligen?

Egentligen spelar vädret mindre roll så länge man anpassar metoden efter! Men är det varmt i vattnet är det ultrarapid som gäller längst botten, bottenmete brukar fungera bra, flugfiskarn man får man köra med "strykjärn" dvs. linor som sjunkar extremt fort och hasa flugor precis ovanför botten!

Liknande trådar

Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
520
Senast: Palermo
·
Fritid Finns det fler norrskensjägare än jag här? Jag bor i södra landsändan men har ändå lyckats se två gånger på ett år. Ikväll är det lite... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
4 784
Senast: Trott
·
Fritid Vintern närmar sig och det kan bli svårare att komma ut i skog och mark. Har länge funderatpå att ställa en motionscykel i uthuset...
Svar
19
· Visningar
933
Senast: vakulina
·
Fritid Måste köpa ny hjälm för den jag har har gått sönder. På moderna hjälmar finns det visir. Hur funkar det med skidglasögon? Jag gissar att...
Svar
12
· Visningar
458
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈