Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu rör det sig oftast inte om en eller tre hundringar, särskilt inte för oss som bor nära Skavsta eller Säve.
Senaste exemplet (reser imorgon);
Arlanda - London Heathrow ToR med SAS 6753 kr economy
Skavsta - London Stansted ToR med RyanAir 956 kr inkl. alla avgifter
Plus att resan till Arlanda är 1-1.5h timme längre och 300 kr dyrare. Eftersom dessutom slutdestinationen är betydligt närmare Stansted än Heathrow - är skillnaden ännu större.
Det är alltså i runda slängar 6000 kr dyrare med SAS. Eller 700 procent dyrare. Med tillägget att SAS betydligt mer sällan lyckas komma fram i tid.
Nu rör det sig oftast inte om en eller tre hundringar, särskilt inte för oss som bor nära Skavsta eller Säve.
Senaste exemplet (reser imorgon);
Arlanda - London Heathrow ToR med SAS 6753 kr economy
Skavsta - London Stansted ToR med RyanAir 956 kr inkl. alla avgifter
Plus att resan till Arlanda är 1-1.5h timme längre och 300 kr dyrare. Eftersom dessutom slutdestinationen är betydligt närmare Stansted än Heathrow - är skillnaden ännu större.
Det är alltså i runda slängar 6000 kr dyrare med SAS. Eller 700 procent dyrare. Med tillägget att SAS betydligt mer sällan lyckas komma fram i tid.
Brukar flyga BA för ca 800kr enkel...
Att det sen tillkommer kring kostnader för dig har väll inte riktigt flygbolaget med att göra. Nu pratar jag rena flygbiljetts priset....
Men om nu priset är det enda som är avgörande, res med Ryan... Jag som jag skrev gör det inte.
Vill veta att jag kommer fram och att den personal jag flyger med har en rimlig arbetsmiljö... (facklig som jag är) Och att planet jag flyger med är Ok och inte bara att mini kraven på service är uppfyllda..
Kriterium 1: Kommer fram i tid. Överlägset bättre med Ryan Air.
Kriterium 2: Personalen har en rimlig arbetsmiljö. Nej. Inte som det ser ut i dagsläget - dock är det ett företag som gör VINST. Det betyder tyvärr att det är MER hållbart än exempelvis SAS. Någonstans däremellan ligger förmodligen en bra arbetsplats som också är ett bra företag.
Kriterium 3: Ryan Airs plan är dessutom toppmoderna och utklassar SAS-flottan vilken dag i veckan som helst.
Kriterium 4: Biljettpriset är en femtedel.
Kriterium 5: Borttappade bagage är en tiondel av BA.
Om man nu anser att Kriterium 2 är helt allena rådande så ska man välja bort Ryan Air. Om man gör en sammanvägning av alla kan man göra en annan bedömning.
Att sedan inte alla står på samma ställe när man gör den bedömningen var bara för att förtydliga att det är så. Det är olika förutsättningar. Kostar det mera tid och pengar att nå en annan flygplats, väger det självklart in.
Kriterium 1. Trode jag vi redan hade sågat? Ryan lägger på mer tid på flygtiden för att alltid komma i tid. Ryan snabbvänder alltid sina flyg och har konstigt nog väldigt få fel på sina plan trots att en stor del endast gör korta hopp. (det är start och stopp som sliter på planen, det är här matrial utmatning kommer in i bilden)
Kriterium 2. lämnas där hän. (Jag vet att du och jag har väldigt olika syn på saken.) Men ja att Ryan går med vinst det håller jag med om.
Kriterium 3. Även toppmoderna flygplan går sönder.
Kriterium 4. Om man reser på kort varsel, packar lätt och inte förvänrar sig full service på planet ja.
Kreterium 5. Och den sifran får du vart ifrån (har jag missat nån länk?)
Sen att du bor närmare en Ryan flygplats än en annan väger för dig självklart in. Jag bor mitt i mellan stor flygplats och en mindre som Ryan flyger på. Jag kan välja och vraka. Men jag skulle av de kreterier du ställer upp iaf inte välja Ryan.. Men det är jag och min syn på saken...
Kriterium 1. Trode jag vi redan hade sågat? Ryan lägger på mer tid på flygtiden för att alltid komma i tid. Ryan snabbvänder alltid sina flyg och har konstigt nog väldigt få fel på sina plan trots att en stor del endast gör korta hopp. (det är start och stopp som sliter på planen, det är här matrial utmatning kommer in i bilden)
Kriterium 2. lämnas där hän. (Jag vet att du och jag har väldigt olika syn på saken.) Men ja att Ryan går med vinst det håller jag med om.
Kriterium 3. Även toppmoderna flygplan går sönder.
Kriterium 4. Om man reser på kort varsel, packar lätt och inte förvänrar sig full service på planet ja.
Kreterium 5. Och den sifran får du vart ifrån (har jag missat nån länk?)
Sen att du bor närmare en Ryan flygplats än en annan väger för dig självklart in. Jag bor mitt i mellan stor flygplats och en mindre som Ryan flyger på. Jag kan välja och vraka. Men jag skulle av de kreterier du ställer upp iaf inte välja Ryan.. Men det är jag och min syn på saken...
1 och 3. Använder man toppmoderna flygplan är materialutmattning inte en fråga man ens behöver fundera på. Det skulle kunna vara intressant att checka läget (dvs om du har rätt) om 10 år, om de inte fortsätter att förnya flottan i samma grad.
5. “Ryanair continues to provide Europe’s best customer service as our unbeatable combination of the lowest fares, fewest lost bags and fewest cancellations ensure that passengers keep switching to Ryanair. The publication of the 2010 SITA WorldTracer statistics proves that Ryanair is the industry leader in Europe when it comes to ensuring your bags arrive with you, with just 0.3 misplaced bags per 1,000 passengers compared to an industry average of over 12 bags per 1,000 passengers and over 20 bags per 1,000 passengers at careless BA while over at Aer Lingus baggage stats are much like passengers’ bags – nowhere to be seen!”
Jo, det gör man eftersom man inte kan fälla stolen. Men annars är det som vilket bolag som helst.Man sitter inte sämre än på vilket annat charter eller Economy-flight som helst!
Det är inget fel på Ryanair som så. Det är som att åka buss, fast i luften. Cheap and cheerful helt enkelt. Man får vad man betalar för, dvs en flygning mellan a och b. Du får inget kaffe, ingen reserverad plats, ingen som bär ditt bagage åt dig. Men du kommer dit du ska i tid.Rakt på sak: behöver man vara nervös om man ska flyga med ryanair?
Det är inget fel på Ryanair som så. Det är som att åka buss, fast i luften. Cheap and cheerful helt enkelt. Man får vad man betalar för, dvs en flygning mellan a och b. Du får inget kaffe, .