Flytta med kattungar!

A

adore

Ska flytta om ca 4-5 veckor och vet inte hur det kommer att gå med kattungarna och mamman.
Mamman är redan orolig och har burit sina ungar lite då och då. Jag och sambon ska bryta upp och jag måste flytta hem till mamma. Tror hon känner av allt och hon vill gärna va mej nära.

Har någon flyttat och haft kattungar samtidigt??

Vill inte oroa dem mer...
Just nu är de snart tre veckor gamla så de kommer vara runt 7 veckor vid flytten.
(Kattmamman har varit hemma hos min mamma många gånger och det brukar gå bra då).
 
det borde gå bra att flytta dom,
då dom är 7 veckor vid flytten.
karnsje du skall göra sm så att du tar den filt eller kartong,handuk som dom har legat på hela tiden att ha i buren,och lägga hemma hos din mamma på en gång när ni kommer fram,om kattmamman har varit hos din mamma förut känner hon ju till det mesta der antar jag.
karnsje om flytten inte är så lång,kan du ha dom separerade i bilen,så inte mamman blir orolig för sina ungar och eventuellt dödar dom ( har hört dette har händt??)
ring karnsje veterinär och hör med dom om bättre råd,eller så hoppas jag dom på buke här ger dig ett ennu bättre tips än mig. :D

lycka till på flytten.
 
Det med att hålla dem separerade under bilresan (som bara är en timma) låter smart. Har funderat på det där med katter som dödat sina ungar och det vill jag ju verkligen inte. :crazy:
Alla filtar mm som de har nu ska få följa med vid flytten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
581
Senast: Sassy
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Ketrawzc
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp