Flytta och byta förskola

jerseyko

Trådstartare
Jag och barnen (3 och 5 år) ska flytta och till en annan kommun.

Söker jag förskoleplats där "som vanligt" eller ska det göras någonting via kommunen där barnen är placerade nu, för jag måste ju säga upp deras plats dom har där.

Någon som har mer koll på hur det fungerar?

Sv: Flytta och byta förskola

När vi bytte förskola så ringde jag förskolerektorn som sa att det bara var att ansöka som vanligt men skriva dit att vi vid önskad förskolestart kommer att bo på nya förskoleorten.

Den gamla förskoleplatsen sade vi upp när vi fått plats på nya förskolan (vilket var omgående).

Liknande trådar

Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 752
Senast: Seaside
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 545
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 317
Senast: tomte
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka