Är det inte stor skillnad om man jobbar i svenska kyrkan eller den lokala kyrkan tänker jag? I svenska kyrkan gissar jag att man predikar på svenska oavsett vilket land man är i?Språkfrågan har väl @ufot redan besvarat några gånger nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte stor skillnad om man jobbar i svenska kyrkan eller den lokala kyrkan tänker jag? I svenska kyrkan gissar jag att man predikar på svenska oavsett vilket land man är i?Språkfrågan har väl @ufot redan besvarat några gånger nu?
Det är koppeltvång sommartid precis som i Sverige, med undantag för hund som jobbar/tränas för arbete.Hur är det att ha hund i Norge?
Får man ha de lösa?
Ja men det behövs väl tillstånd? Inte bara att åka över som norska gränsen. Men det kanske är jätttelätt att få?Hund är ett av få djur som är välkomna på Svalbard.
Att ta med hund till Svalbard är möjligt men kräver tillstånd från Mattilsynet (Norska livsmedelsverket). Tillståndet beviljas för ett år i taget. Det är viktigt att ansöka i god tid, minst fyra veckor innan avresa, och att skicka in nödvändiga dokument som hundpass med vaccinationer och blodprovsresultat.Ja men det behövs väl tillstånd? Inte bara att åka över som norska gränsen. Men det kanske är jätttelätt att få?
Över lag är det en himla massa som är annorlunda med att vara på Svalbard pga. dess speciella status. Man kan inte tänka att det är en del av Norge man åker till.Ja men det behövs väl tillstånd? Inte bara att åka över som norska gränsen. Men det kanske är jätttelätt att få?