Flytta utomlands -vad packa?

sussantuss

Trådstartare
Jag ska flytta utomlands i fem månader. Det är jättesvårt att packa! Flyget går ikväll, snälla bomba med tips på saker som jag säkert har glömt!

Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Köp "tråksaker" (underkläder, basplagg, hygienartiklar, smink etc) på plats. Om du inte har en extremt begränsad ekonomi/ska flytta till nordpolen så finns det ingen som helst vits med att dra med sig sånt hemifrån. Även böcker och möbler/prylar bör begränsas till ett minimum.

Kommer du att få besök under vistelsen? Be i så fall den/dom som kommer att ta med sig eventuella vinterkläder/skor. Alternativt packa dem i en kartong och be någon skicka ner dem till dig.

Det som kan vara viktig att tänka på är att ta med sig laddare till alla elektronikprylar, beroende på vart du ska kan det var meckigt att hitta sånt på plats.

Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Det enda som du måste ha är dina ID-handlingar.
Körkort och pass.
Allt annat kan man lösa om du flyttar till en civiliserad plats.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
364
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
903
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka