Bukefalos 28 år!

Flytta utomlands -vad packa?

sussantuss

Trådstartare
Jag ska flytta utomlands i fem månader. Det är jättesvårt att packa! Flyget går ikväll, snälla bomba med tips på saker som jag säkert har glömt!
 
Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Köp "tråksaker" (underkläder, basplagg, hygienartiklar, smink etc) på plats. Om du inte har en extremt begränsad ekonomi/ska flytta till nordpolen så finns det ingen som helst vits med att dra med sig sånt hemifrån. Även böcker och möbler/prylar bör begränsas till ett minimum.

Kommer du att få besök under vistelsen? Be i så fall den/dom som kommer att ta med sig eventuella vinterkläder/skor. Alternativt packa dem i en kartong och be någon skicka ner dem till dig.

Det som kan vara viktig att tänka på är att ta med sig laddare till alla elektronikprylar, beroende på vart du ska kan det var meckigt att hitta sånt på plats.
 
Sv: Flytta utomlands -vad packa?

Det enda som du måste ha är dina ID-handlingar.
Körkort och pass.
Allt annat kan man lösa om du flyttar till en civiliserad plats.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 972
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 850
Senast: ameo
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp