Flyttråden

Vad gäller att packa... första året på universitetet flyttade jag fyra gånger... Flytta från lägenheten var värst, jag och lägenhetskompisen drack Black Tower och tittade på "Pale Rider" medan vi packade. Vi funderade på att bränna allt som inte fick plats i en stor bag :p :D
 
Packa är verkligen ett nödvändigt ont. Har flyttat några gånger nu och är ganska trött på det, men fördelen är att vi inte har så mycket att ta med mellan varje ställe eftersom det sker en utrensning vid varje flytt :).
Som tur hade jag en storstädning med utrensning om än för 4 år sen. Men sen har jag också saker som två skåp fyllda med prydnadssaker som jag inte har en aning om hur man packar på bästa sätt :confused:
 
ser inte fram emot packningen alls, men ska jag ha med mig sakerna så.... ;)
Har bestämt mig för att vara benhård och bara de saker som jag verkligen vill ha/behöver får följa med. Jag kommer ha färre köksskåp i mitt radhus än vad jag har idag så jag behöver rensa ut och lämna vidare allt som jag verkligen inte använder. Har (som jag skrev tidigare) redan varit iväg med två lass till second hand butiken och sedan har jag rensat ut en full sopsäck med gammalt sänglinne och trista söndertvättade handdukar mm.

Eftersom jag reser bort lagom till visningen av min lgh, så hoppas jag att lägenheten hunnit säljas när jag kommer tillbaka och jag kan börja packa "på riktigt".
 
Vi fastnade för radhuset, men det är redan ett bud på det som ligger på vårt maxbelopp. Så det blir inget med detta objekt. Dock ska de bygga liknande radhus i några andra bostadsområden som vi skulle kunna tänka oss att bo i, så nu funderar vi på om vi skulle ta och paxa ett. Finns det någon som har paxat ett nybygge?
Vi köpte nyproduktion nu, lägenhet dock.
Vi skrev på första avtalen i somras och flyttade in nu i januari. Köpte sent i byggprocessen, därav så kort tid emellan :)
 
Vi köpte nyproduktion nu, lägenhet dock.
Vi skrev på första avtalen i somras och flyttade in nu i januari. Köpte sent i byggprocessen, därav så kort tid emellan :)
Vad kul! Är ni nöjda med köpet? Fick ni kolla på någon visningslägenhet innan ni bestämde er? :)
 
Ja vi är nöjda!

Nej, fanns inte visningslägenhet utan vi köpte på ritning! Var lite nervöst men blev ju jättebra :)
Skönt att höra. Det finns inget visningshuset på det vi är intresserade av heller, så får gå på ritningar och 3D-animationer. Vi har bott i ett liknande radhus förut och vet vad vi tyckte var bra och dåligt där. Den erfarenheten är ju bra att ha nu :).
 
Nu har jag flyttat :up: :love: Nästa gång (om?) blir det flyttfirma :cool:
Har packat upp allt i kök, badrum och hallgarderob, kanske hälften i sovrummet och typ inget i gäst-/arbetsrum och vardagsrum. Skulle behöva en veckas semester :D
Men så skönt att vara på plats!!
 
Skönt att höra. Det finns inget visningshuset på det vi är intresserade av heller, så får gå på ritningar och 3D-animationer. Vi har bott i ett liknande radhus förut och vet vad vi tyckte var bra och dåligt där. Den erfarenheten är ju bra att ha nu :).

Vi har också nyproduktion, men lägenhet. Det var fantastiskt att flytta in i något helt nytt och vi älskar vår lägenhet! Vill jättegärna köpa nyproduktion igen när det är dax att byta upp sig. :)
 
Huset är sålt :banana:, och byggnationen av det nya går framåt med stormsteg.
Blir smått yr i huvudet av alla val som ska göras, men nu har vi iaf valt golv, tak och färg på väggar.
Ska beställa köket i veckan, och försöka planera klart tvättstugan i samma veva. Skulle eg vilja åka till Ikea för att göra det där, men ryggen (diskbråcksopererad två ggr på ca fem månader) är nog inte med på noterna. :cool:
Sen var det bara resten kvar......:angel:
 
Vi har också nyproduktion, men lägenhet. Det var fantastiskt att flytta in i något helt nytt och vi älskar vår lägenhet! Vill jättegärna köpa nyproduktion igen när det är dax att byta upp sig. :)
Tack för svar, och skönt att höra från fler som varit nöjda :). Fick ni välja tillval till er lägenhet?
 
Har börjat planera inredningen i nya huset lite smått, eller ja... inget är smått när jag planerar om man säger. Vet i princip exakt hur varje rum ska vara inrett, iaf om jag får bestämma, sen får sambon säga sitt när vi står där. Men oavsett kommer vi behöva mer än en tur till ikea...
 
Idag är det exakt en månad tills vi får tillträde till huset. Kan inte påstå att jag är stressad men det börjar kännas verkligt. Igår var vi på IKEA och provade ut vilka sängar vi ska ha, klämde lite på andra möbler och valde ut en skinnsoffa.
 
Nu är det bara två veckor kvar, och eftersom jag har en massa med skolan nästa vecka så blir det till att försöka packa allt utom det jag använder just nu denna veckan, då jag bara har lite annat att göra :nailbiting:
 
I måndags fick vi nycklarna och nu börjar det på allvar. På fredag börjar i schakta till hundgårdarna och sen går allt i ett i iaf 1 vecka framåt. Det ska läggas bärlager, plattor, jag ska packa ihop hela lägenheten, montera en massa nya möbler och där emellan hinna med att äta och sova...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 058
Senast: MiaMia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp